Foto bij 70| How Harry thinks about it ....

Dankje voor alle reacties :]
En srry voor de vertraging, tijd is een noodzaak hier xd


Hermione had haast bijna een boek naar het plafond gegooid. Peeves was misschien een irritante klopgeest, maar wat hij had gezegd was zeker waar wist ze pijnlijk genoeg. Natuurlijk was ze ontzettend stom bezig, maar sommige dingen kon je gewoon niet in een wip recht zetten. Vooral niet in zo'n situatie. Maar Hermione was zo dapper genoeg om het stapje voor stapje wel te proberen. Echter begon ze met een makkelijk doelwit... Harry. ''Goedenavond, Harry''Zei Hermione terwijl ze 's avonds naast Harry Potter op de bank plofte bij de open haard. Natuurlijk met een boek voor het geval dat. Harry wist echter niet hoe hij hierop moest reageren. Hij wist eerder amper hoelang het geleden was dat hij met Hermione had gesproken. Maar nu realiseerde hij zich dat het wel erg lang was. ''Hallo''Zei hij maar zwakjes. ''Hoe gaat het met je Harry?''Vroeg Hermione en ze begon toch wel te aarzelen. Was dit wel zo'n goed idee? Kwam ze nu niet nogal nep, vriendloos of opdringerig over? Misschien dacht Harry na al die tijd wel heel erg slecht over haar. Ze had hem tevens laten vallen voor meisjes die alleen maar met haar praatte als ze haar nodig hadden. En dat realiseerde Hermione zich nu pas. ''Het gaat wel goed.''Loog Harry. Hij zeurde liever niet over het verdriet om Sirius wat nog steeds door zijn hele lichaam woede. Wat de sterren liet doven als hij weer eens naar de hemel keek. Daar waar Sirius over hem waakte. Een plek ver weg van hier, maar ook weer zo dichtbij. ''Zal ik je helpen met... Uhm... iets? Bijvoorbeeld toverdranken, daar was je nooit zo'n kei in''Zei Hermione en ze glimlachte een beetje. ''Nee, het gaat nu al een stuk beter, maar toch bedankt''Zei Harry. ''Je pleegt fraude door dat boek te gebruiken, Harry!''Protesteerde Hermione, ''Probeer het eens een keer zelf! Misschien heb je toch je moeders genen, maar was het professor Snape die je afleidde!'' Harry grijnsde, hij had al heel lang geen 'Hermione-preek' meer gehad. Iets wat hij raar genoeg, toch wel had gemist.
''Laat mij nou maar. Maak je liever zorgen om wat Malfoy uit spookt. Ik vertrouw hem nog steeds niet.''Wisselde Harry verbazingwekkend snel van onderwerp. ''Oh nee, begin je nou weer? We hebben deze discussie al gehad Harry''Zei Hermione zuchtend. ''Denk even logisch na, alsjeblieft.'' ''Nou, dan niet''Zei Harry en hij keek naar de knetterende vlammen in de open haard. De rest van de tijd was het akelig stil tussen hun twee. Dus opende Hermione haar boek en deed alsof ze de tekst grondig las. Echter werd de stilte op een gegeven moment verstoord door Ron Weasley en Fay Mcfly die op dat moment door het portretgat klommen. ''Sorry, maar ik heb niet veel zin om morgen te gaan kijken hoe je traint voor zwerkbal''Zei Fay gedecideerd. ''Maar je hebt me geen een keer zien spelen!''Protesteerde Ron verontwaardigd. ''En ík ben met je mee gegaan naar de bibliotheek'' Fay bleef staan en keek Ron half geamuseerd aan. ''Ik zei tig keer dat het niet hoefde. Omdat ik alleen huiswerk moest maken, maar jij wilde zelf perse mee!''Zei ze. Rons wangen kleurde rood en hij zei niks meer. ''Je hoeft heus niet telkens op me te passen hoor Ron.''Zei Fay, ''Ik wordt heus niet aangevallen door een dooddoener of wat dan ook. Het is Hogwarts, de veiligste plek op aarde.'' ''Maar het is avond en ik wilde gewoon zeker weten dat er niks zou gebeuren''Zei Ron zacht, waarna zijn wangen nog roder werden.
Fay knipperde even met haar ogen, ''Dat is lief... Maar, nou ja laat maar... Zin in toverschaak?'' Ron knikte nog steeds een beetje onzeker waarna hij zijn schaakbord ging halen. Fay keek even om zich heen en zag kreeg Harry in het vizier. Echter zag ze pas dat Hermione naast hem zat toen ze al naar hem toe was gelopen. ''Hé Harry, ik heb je al bijna heel de dag niet gezien, schanda-, Oh hoi...''Fay wist niet echt hoe ze naar Hermione moest kijken. Boos was het eerste wat in haar op kwam, maar dat deed ze echter niet. Harry voelde dat er een akelig spanning in de lucht hing en wilde opstaan om weg te gaan. Maar Hermione was hem voor.
''Ik... Ik ga naar boven.''Zei ze meer tegen Harry dan tegen Fay. En vervolgens liep ze weg naar de meisjesslaapzalen. Harry keek Hermione na en vervolgens naar Fay. Die was gaan zitten en hem half boos aan keek. ''Wat moest je met die overloopster?''Vroeg ze kil. ''Ik praatte alleen met haar, is dat nou zo erg?''Vroeg Harry een beetje geïrriteerd.
''Ja, misschien wel ja! Volgens mij sta je gewoon aan haar kant.''Zei Fay kil. ''Ik bedoel, je hebt er nooit iets van gezegd sinds die ene avond. Dus ik zou graag jouw mening willen horen. Aangezien je met mij om gaat, maar ook met haar! Iets wat ik niet leuk vind...''
''Wil je zo graag horen wat ík vind?''Vroeg Harry geïrriteerd, Fay knikte. Harry haalde diep adem, ''Ik vind dat jullie beide ontzettend belachelijk doen. Kom op zeg? Door een ruzie, elkaar meteen haten is toch wel het toppunt van stommiteit. Ik bedoel, misschien vind ze je en aanstelster, nou en? Misschien is Hermione een overloper, dus? Wat maakt het uit als zij met andere meisjes wil om gaan. Wat maakt het uit dat jullie beide een meningsverschil hebben en jij iets beweert wat zij niet gelooft?! Moet dat echt jullie vriendschap verpestten? Dat is het toch niet waard Fay... Verdomme, zes jaar vriendschap zo maar verpestten.''
Harry zweeg en keek Fay afwachtend aan. ''Je begrijpt het niet-,''Begon Fay, maar Harry onderbrak haar. ''Begrijp ik niet dat jullie beide belachelijk doen? Maak het goed en blijf alsjeblieft niet in het verleden hangen dat verpest serieus de sfeer.''Beet hij haar toe.
''Dus je kiest voor Hermione?''Zei Fay bitter. ''Ik ben onpartijdig,''Zei Harry droog. Fay zuchtte dramatisch, ''Ik ga het proberen''Zei ze terwijl ze op stond. ''Maar als ik weer een lading beledigingen over me heen krijg. Dan praat ik definitief nooit meer met haar.''


Reageer (7)

  • Delic

    maar sommige dingen kon je gewoon niet in een wip recht zetten
    Ben ik de enige die hierbij doordenkt? x'3

    Het is Hogwarts, de veiligste plek op aarde.'
    Hm... Een daarom is er geen achtergrondcheck op leraren, basiliskjes die rondhupsen, trolletjes, zogenaamde massamoordenaar maar waarom zou je er ook iets tegen doen, studentjes die weggezogen worden tijdens een wedstrijd, leerlingen die dooddoeners naar school halen,quasi=-slechte schoolhoofden en een paar dodelijke barrières voor de arme ziel die het waagt voor een steentje te zoeken. Klinkt zeer veilig Fay ^^
    Snel verder <3

    1 decennium geleden
  • IchigoSan

    Ik heb nu in 2 dagen al je 70 hoofdstukken gelezen en het is echt geweldig : D
    I <3 your story ;3

    1 decennium geleden
  • Boulevard

    VERDER

    1 decennium geleden
  • McGuiness

    Oeh.(:

    1 decennium geleden
  • Maxiime

    snel verder<3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen