Foto bij # Four.

Groen duimpje?

Snel draai ik de douchekraan dicht, spring in mijn badjas en pak mijn wand. Ik houd mijn wand richting de deur om te kijken wie er aankomt. Tot mijn grote opluchting is het Marilyn. Snel stop ik mijn wand weg en zeg ‘Hoi!’ ‘Hoi, mijn lessen zijn afgelopen. Moet jij niet naar de les?’ zegt ze. ‘Oh, ja. Maar ik wilde eerst even douchen.’ Zeg ik terwijl ik mijn uniform aan trek. ‘Oké, euhm.. Je hebt nu Defence against the Dark Arts.’ zegt ze. ‘Oké! Dankje!’ roep ik terwijl ik mijn spullen pak. Ik kijk naar de brief die ik had gekregen en besluit het niet mee te nemen. Ik loop naar een kast en leg de brief erin. ‘Ik ga!’ roep ik nog terwijl ik de deur dicht doe. Snel loop ik naar Defence against the Dark Arts. ‘Je bent te laat..’ zegt Snape op een kille toon. ‘Pardon professor.’ Zeg ik zachtjes. ‘Ga maar snel zitten en doe je boek open op pagina 37…’ antwoord hij. Ik kijk rond en zie dat er nog een plek vrij is naast Hermione. Snel ga ik naast Hermione zitten. Ik kijk haar aan en zie dat ze rolt met haar ogen. ‘Pff.. wat zal ik blij zijn als deze les voorbij is..’ mompel ik in mezelf terwijl ik in mijn zoek naar pagina 37. De les gaat sneller dan ik verwacht en als heel snel staan we weer buiten. ‘Heb je de brief al gelezen?’ vraagt Draco opeens. ‘Nee..?’ antwoord ik. Draco zegt niks meer en loopt weg met Goyle en Crabbe. ‘Het zal ook wel’ zeg ik tegen mezelf.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen