Bloom

Ik rende over de duistere wereld van Phyros. Er zaten een stuk of 5 draken achter me aan. Nu ik mijn krachten niet meer heb, moet ik rennen voor mijn leven. Ik sprong opzij voor de klauw van een draak. Zijn poot raakte me op mijn voet en ik viel voorover. Snel stond ik op en rende verder. Ik wilde gewoon weg van de draken. Opeens viel ik en landde ik terecht in een soort van grot. Ik zag de draken doorvliegen. Ik ben allang blij dat ze me niet hebben zien vallen. Opeens voelde ik iets. Het is net een stukje van mijn krachten. Dit was hetzelfde gevoel toen Valtor me overmeesterde. Hij is dus hier! Ik liep stilletjes door de grot heen. Links en rechts zag ik allemaal grot tekeningen. Ik keek er voor bewondering naar. Het waren plaatjes van een mens die (net als ik) wordt vervolgd door draken. Ook deze mens viel in de grot hier. Het is net een soort van dagboek. Even later zag ik dat de mens scherper werdt en ik herkende iemand hierin. Het is Maya, de vrouw die me had geholpen bij mijn enthantix. Ik zag dat ze ook streed tegen draken, maar ze faalde en dook in een meer. Door een magische luchtbel kon ze ademen onder water en daar ging ze mediteren. Zij werd sterker en toen ze weer boven water kwam vocht ze tegen de draken en ze won. Met open mond keek ik naar het einde. Het laatste beeld wat ik zag was van mij. Zwak op de grond met Valtor boven mijn hoofd. Het is de toekomst dacht ik geschokken. Hier moet ik bepalen tussen leven en dood. Ik liep verder door de grot tot ik bij een splitsing kwam. Ik deed mijn ogen dicht en liep verder met mijn gevoel. Ik moet de linker nemen. Ik deed mijn ogen open en kwam op een grote ruime plek. Een brug grenste bij mijn voeten. Als ik mijn krachten wil hebben moet ik hier over. Een nadeel onder de brug was alleen maar lava. Ik deed een stap naar voren op de brug en hoorde hem al protesteren. Dit wordt mijn beslissing. Ik liep stevig door, met het krakende touw. Op de helft had ik het gevoel dat het niet goed ging, want ik zag bij mijn hand dat het touw op knappen stond. Nu moest ik echt voorzichtig zijn. Ik ging stapje, voor stapje verder en bereikte uiteindelijk de overkant. Toen ik net op het vaste land stond knapte de brug en viel in 2 stukken naar beneden. Er is nu geen weg meer terug, ik moet en zal mijn krachten van Valtor terug krijgen, al zou het me leven kosten. Er waren nu drie gangen recht voor me. #Bloom luister naar me, kies de middelste gang. Als je die kiest gaat het je goed# sprak de stem van Daphne, mijn zus in mijn hoofd. Zo als ze zei koos ik de middelste gang er liep er door heen. Ik liep nu al ruim een uur in die verdomde rot grot rond tot ik plots bij een open plek kwam. Het was rond en er zaten allerlei muurtekeningen. Ik begon bij mij linker kant, ik weet niet waarom ik dat deed maar het leek me logisch. Weer zag ik mezelf op de rotsschilderingen. Het leek wel mijn hele toekomst maar dan in tekeningen en in de belangrijkste details. Ik zag een tekening van mij hoe ik samen met Maya aan het vechten was tegen Valtor. Ik ben daar geen Believix of Dimension fee. Ik gebruikte 1 of andere kracht die ik nog nooit eerder had gezien, gebruikt of van gehoort. 1 ding was zeker het was niet de krachten van een Dimension Fee. De kracht die afgebeeld wordt is vele male sterker en groter dan de Dragon Flame en mijn Believix powers. Onder de muurschildering staat geschreven "Alleen gij die de Dragon Flame bezit kan geen Dimension Fee worden, gij wordt direct een Miranix Fee. Een Miranix Fee is vele male sterker. Gij met de Dragon Flame moet zijn vuur terug vinden. Gij moet niet degene zoeken die de Dragon Flame heeft, gij moet haar hitte overwinnen!" las ik. Ik dacht diep na. Juffrouw Faragonda heeft het er nooit over gehad, maar het moet wel. Mijn grootste angst op gebied van hitte is lava. Ik keek de openplek rond en zag een tunnel verschijnen. #Dat moet mijn tunnel zijn# dacht ik. Ik liep door de tunnel en kwam uiteindelijk uit bij een groot lava meer. De enige oplossing die ik kon bedenken is er in te springen dacht ik. Ik sprong naar beneden de lava in...

Gij=Jij

Reageer (2)

  • Padme

    idd

    1 decennium geleden
  • katl1

    VERDER!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen