Foto bij 04 < Thereunto.

Hope u will like it! (flower)

.

Zayn pakt mijn hand vast en trekt me mee richting de auto, maar nog voor we daar aankomen, houdt hij me alweer tegen. ‘We moeten iets anders regelen’, zegt hij. Zijn ogen flitsen over de parkeerplaats en blijven dan hangen bij een vrachtwagen. ‘We gaan vragen of we bij hem mogen’, zegt Zayn en hij trekt me mee. ‘Waarom niet met de auto?’ vraag ik verbaasd. ‘Hij kan er een bom of zender in hebben geplaatst’, zegt hij. Verbaasd knipper ik mijn ogen. Gaat dit gedoe serieus zo ver?
We rennen naar de vrachtwagen en kloppen op de deur. De man opent zijn raampje en laat zijn ogen rustig over onze lichamen glijden. ‘Zouden we alstublieft me u mogen meerijden?’ vraagt Zayn netjes. Toch is de ongeduldige ondertoon niet uit zijn stem weg te denken. ‘Natuurlijk’, zegt de man met een grijns naar mij. Ik glimlach flauw terug en probeer mijn angstige gevoelens ver weg te drukken. ‘Stap maar in’, zegt de man en hij knipoogt overdreven naar me. Zayn trekt me mee naar de andere kant van de vrachtwagen, drukt een kus op mijn lippen en stapt dan gelukkig als eerste in. ‘Rijden!’ zegt Zayn ongeduldig. Ik zie twee mannen in pak het motel uitkomen en naar onze auto kijken. De zingende baas komt erachteraan en geeft een hoofdknikje naar de mannen. Een van de mannen brengt zijn hand naar zijn broekzak en lijkt wat in te drukken. De vrachtwagen passeert onze auto en is maar net op tijd weg, voordat de auto ontploft. Het brandende wrak vliegt een meter de lucht in, terwijl verschillende onderdelen in het rond vliegen. ‘Volg die vrachtwagen’, zie ik zijn mond vormen. Ik draai direct mijn hoofd op naar Zayn die hetzelfde heeft geconcludeerd. 'Wat is er aan de hand?' vraat de vrachtwagenbestuurder als Zayn en ik elkaar doodsbang aankijken. 'We worden achtervolgd', zegt Zayn rustig. De vrachtwagen maakt meteen een rare slinger. 'Sorry', mompelt de man. 'Hoezo worden jullie achtervolgt? Door wie?' vraagt de man als hij weer wat rustiger is geworden. 'Door drugsmafia', antwoord Zayn kortaf. Verstandig hou ik nu maar gewoon mijn mond dicht en laat Zayn de man vertellen wat hij mág horen. 'Hoezo?' vraagt de vrachtwagenchauffeur. 'We zijn criminelen', zegt Zayn en hij kijkt de man doodserieus aan. Ik frons mijn wenkbrauwen en kijk Zayn vragend aan. Hij schudt lichtelijk zijn hoofd naar mij en kijkt de man dan bijna dreigend aan. 'Dus jij gaat hier afslaan', zegt Zayn. De man kijkt hem met grote ogen aan. 'Maar ik moet daarheen', zegt de man met een knikje naar de lange weg voor hem. 'Daarheen', zegt Zayn en hij wijst naar de afslag. De man kijkt hem even geïrriteerd aan, maar slaat dan toch af. 'Goedzo', zegt Zayn knikkend. Hij geeft een knikje naar mij en glimlach even flauw. Hij doet dit alleen maar, zodat we vervoer hebben en niet in de handen vallen van de mafia. Ik kijk door de achteruitkijkspiegel en zie dat de mafia ons nog steeds aan het volgen is. 'Wat moet ik doen?' piept de man angstig wanneer hij het ook ziet. Zayn kijkt snel de omgeving door en lijkt even niet te weten wat te doen. 'Ga daarheen', zegt hij dan toch. De man volgt meteen zijn bevel op en rijdt een bepaalde straat in. 'Ik kan niet onder dat tunneltje door', zegt de man als hij het bord ziet. 'Dat is ook de bedoeling', mompelt Zayn. De man fronst zijn wenkbrauwen en kijkt Zayn met grote ogen van angst aan. 'Wa-wat?' piept de man. 'Je gaat blijven rijden, totdat je niet meer verder kan. Het is de bedoeling dat je ons eruit dropt en de ingang van de tunnel geblokkeerd houdt', zegt Zayn. De man knikt langzaam, maar ik zie in zijn ogen dat hij wat anders van plan is. Angstig kijk ik naar Zayn, maar die lijkt alles onder controle te hebben. 'Wat ben je van plan?' vraagt Zayn rustig als het tunneltje in de verte zichtbaar wordt. 'Niets', liegt de man. Een zachte gil slaat over mijn lippen, wanneer Zayn een pistool uit zijn broekzak haalt en tegen de slaap van de man drukt. 'Jij gaat gewoon doen wat ik zeg, anders schiet ik je door je vuile rotkop heen', schreeuwt Zayn. Inmiddels zijn niet alleen de ogen van de man, maar ook mijn ogen groot en gevult met pure angst. 'Zayn, doe normaal', probeer ik rustig. Hij draait zich kwaad naar me om. 'Ik regel dit', zegt hij scherp. Hij blijft me iets te lang aankijken, waardoor ik alle informatie krijg die ik nodig heb. Hij doet dit alleen voor ons, tenminste, hij doet voor mij. Als hij zelf gepakt zou worden, vindt hij dat niet erg áls ik maar veilig ben. Een flauwe glimlach siert mijn gezicht, zodra ik dat besef. De vrachtwagen rijdt de tunnel in zover dat gaat en stopt als er een hard gekraak klinkt. 'Nu!' schreeuwt Zayn. We stappen de vrachtwagen uit en begin hand in hand zo hard mogelijk de tunnel in te rennen. Het enige wat je kan horen, zijn onze voetstappen, gejaagde ademhalingen en de harde onbekende stem. 'Pak ze!'

Reageer (5)

  • ZaynStylesS

    Ai Zayn, badboy.(H)

    1 decennium geleden
  • Alsina

    omggggggggggggggggggggggggggggggg dit moet echt geen short story worden, daar is hij te goed voor

    1 decennium geleden
  • xOneTimex

    snel verder!!

    1 decennium geleden
  • Recognized

    omfg spannend. :|

    1 decennium geleden
  • xEskimoKiss

    Waaah, vet spannend! Ik zou niet graag die man in de vrachtwagen willen zijn :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen