Foto bij 5,

Ze knielden weer alle drie naast me. De pijn werd erger en erger. Het leek net alsof iemand met een mes in mijn benen aan het snijden was. Ook gingen nu mijn handen pijn doen. Mijn handpalmen deden zo pijn dat ik het uitschreeuwden. ‘Mijn benen!’ schreeuwde ik. De pijn werd erger en erger. Jason, Joost en hernik zeiden niets. Ze keken alleen maar toe. ‘Is er niets wat we voor hem kunnen doen’ vroeg Jason. ‘Nee’ zei henrik. ‘Dit moet hij zelf doen’. Het leek net alsof iemand in mijn handpalmen sneed. De pijn werd erger en erger. Toen ik dacht dat ik mijn pijnlijkste moment had bereikt schoot er een pijn in mijn benen. Een pijn die je gewoon niet kunt omschrijven. Het leek net alsof allebei mijn benen eraf werden gehakt. Het brandde verschrikkelijk. En toen ineens stond ik. Zonder dat ik het in de gaten had. ‘Daar gaat hij’ zegt henrik. Ik voelde mijn benen groeien. Ze groeide en groeide en werden steeds bruiner. Ik scheurde uit mijn broek. En toen ineens begon mijn kont te groeien. En langzaam veranderde mijn onderste gedeelte in een paard. Ik kreeg vier benen en een staart. Ik keek mijn ogen uit. Ik was nu een heel groot stuk gegroeid. Mijn handen hielden op met pijn doen. Ik keek naar mijn handen, in mijn beide handpalmen stonden twee dezelfde tekens. Alles hield op met mijn doen. Heel mijn lichaam begon te gloeien. Al mijn verwondingen genazen langzaam. Ik voelde me beter dan ooit. Toen ik eindelijk niets meer voelde durfde ik uitgebreid naar mijn lichaam te kijken. Ik had een prachtige bruine onderkant. De prachtigste benen die ik ooit had gezien van een paard. Ik dacht dat ik droomde. ‘Het is klaar’ zei henrik. ‘Het is afgelopen’. ‘Hoe kan dit’ vroeg ik.

‘Ik ga het je allemaal uitleggen Kevin, of beter gezegd Sagittarius, want dat is je echte naam. Ik wil dat je goed naar mij luistert. In deze wereld bestaan dingen waarvan jij helemaal niets wist. Er zijn kwade mensen, kwade krachten in deze wereld. Ze noemen zichzelf de slangendragers. Ze zijn een groep die kwade krachten hebben. Er zijn twee soorten van hun. Je hebt de Magiërs, de Magiërs hebben magische krachten. Ze kunnen zwarte vuurstralen afschieten. Zo gauw je daardoor geraakt word, word je verbrand. Ook heb je de slagers. De slagers hebben geen magische krachten. Ze hebben wel gevaarlijke wapens met gif erin. Zo gauw je geraakt word door zo’n wapen ben je verlamt. Ze willen de macht van de wereld. Maar wij, de ecliptianen, laten dat niet gebeuren. Onze groep is te klein om ze te stoppen. Wij hebben ook niet allemaal magisch bloed. Er zijn er maar een paar van. Ik ben daar zelf een voorbeeld van. Maar er is een voorspelling gedaan. In het jaar 1995 zullen er twaalf kinderen worden geboren met bijzondere krachten. Ieder van hen zal in een andere maand geboren worden. Zo gauw dit kind 16 word zal hij of zij de eigenschappen van zijn sterrenbeeld krijgen. Ze zullen hun krachten moeten ontwikkelen. Maar belangrijker nog, ze moeten proberen om elkaar te vinden. Als ze sterk genoeg zijn en ze alle twaalf bij elkaar zijn zullen ze vechten tegen de slangendragers. Het lot van de wereld ligt in de handen van die twaalf kinderen. Sagittarius, jij bent een van die twaalf kinderen. Jij bent de laatste in de sterrencyclus. Jij vertegenwoordigd het sterrenbeeld boogschutter. Jij kan jezelf transformeren in een centaur. Jij moet je krachten ontwikkelen en de andere 11 vinden. Maar dat doe je niet alleen. Jason en Joost zullen je helpen. Ze hebben geen magisch bloed maar hebben wel een talent. Ze zijn een dag voor jou geboren en zijn voorbestemd om jou te helpen. Ze hebben het talent van boogschieten. Die jij ook zeker hebt. Elke pijl zal op een gegeven moment van jou raak zijn. Jij zult meerdere krachten krijgen. Maar daar weet ik niet precies alles van. Ga op onderzoek uit samen met Jason en Joost. Jullie gaan zonder mij. Ik sluit me weer aan bij de ecliptianen. mijn taak zit er na 16 jaar op. Om jou te beschermen. Ik heb nog iets voor je. Hij gaf me de mooiste boog die ik ooit heb gezien. Hij was rood met oranje vlammen erin. Deze is voor jou voorbestemd. Hij gaf me daarbij ook pijlen met een rode punt eraan. Deze zijn ook voor jou. Jason en Joost zullen je alles leren. Maar ga nu snel voordat de slangendragers weer komen’. Ineens veranderden mijn lichaam weer terug in een mens. ‘Ga nu snel Sagittarius. Vind de andere 11 sterrenbeelden’.

En toen draaide henrik zich om en rende snel weg. Wij deden hetzelfde maar dan de andere richting in.

Reageer (8)

  • Flowerpowers

    Leuk verhaal.

    8 jaar geleden
  • Slughorn

    omg.. ik zou echt perplex staan als iemand mij dat zou vertellen :|
    Leuk geschreven^^

    1 decennium geleden
  • FantasyChapters

    goosebumps. ;3

    1 decennium geleden
  • aquafresh

    ik ben benieuwd wat de krachten van de ram zijn

    1 decennium geleden
  • Basim

    owww centauren heersen!
    had het begin niet gelezen want ik had er geen zin in, maar nu begint het interessant te worden.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen