Foto bij Two.

Eindelijk ben ik bij mijn kluisje aangekomen. Ja, het is nog ochtend en de dag moet nog beginnen. Ik weet niet hoe ik het al twee dagen overleef, maar vandaag moet lukken. Het moet gewoon. Met een zucht gooi ik al mijn onnodige boeken in de kast en kijk naar het potje met antidepressiva op mijn plankje, naast de anti-stress pillen die mijn moeder me altijd meegeeft. Normaal zou ik ze negeren, maar nu kan ik niet zonder. Die twee dagen ben ik ook met anti-stress doorgekomen. De stress is er nog, net als de pijn, maar de druk die het uitoefent op mijn hoofd vermindert. Gelukkig, de bel gaat. Geroezemoes als ik de pil heb ingeslikt en water naar binnen klok. Water drinken, ja, dan zien ze me ook als een engerd. Terwijl ik net als hen, heel normaal, gewoon water naar binnen werk. Ik gooi mijn kluisje dicht, waarbij het slot met een gevaarlijk gerammel sluit. Mijn versleten, grijze Vans sloffen over de vloer. Ook zoiets wat eng is, nog eens iets wat ik niet begrijp. Ik ben een gewone jongen, net als ieder ander hier. Ik mag er dan niet helemaal goed uitzien, ik ben niet afzichtelijk. Althans, dat zegt mijn moeder. Ikzelf, o god, ikzelf ben niet bepaald waarvan je zegt, Greg-achtig. Ja, die jongen die Eleanor te pakken heeft, heet Greg, Greg Pittson. God, wat heb ik een hekel aan die jongen. Hij denkt echt dat hij alles is. Enfin, het komt erop neer dat ik hem haat en een groot wrok tegenover hem koester, wat ook véél dieper gaat dan het feit dat hij Eleanor heeft. Af en toe komt er een luid gepiep onder mijn schoenen vandaan, waar ik geen last van heb, maar de rest van de mensen wel. Och, wat zijn het toch een stelletje zeikers. Echt waar, ze moeten opgroeien. Het klaslokaal, 0.01, is nog leeg. Blij toe, dan hoef ik me niet door de massa leerlingen door te duwen die nog even een praatje willen maken. Ik ga op mijn vaste plek zitten en kijk hoe de leerlingen een voor een binnen komen, me vuil aankijken en gaan zitten of praten. Tja, ik zou ook niet tegen mij praten, nee.

Valt het op dat ik een beetje mijn eigen woordenschat en gedachten erin plak? Nouja, ik heb inspi en ik houd van reacties. Kudo's boeien mij niet zo zeer. :]

Reageer (2)

  • Ayke

    Je hebt een mooie schrijfstijl, heel eigen. Het valt me wel op dat je in dit hoofdstuk je zinnen veel met "ja," begint. Dat stoort me wel een beetje.. :S

    1 decennium geleden
  • Lucid

    *@$#%•£¢
    Why can't peoplr except each other,
    Fuck karma tooo
    Go on and never stop!
    Hugs and kisses!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen