Foto bij 010 Stan.

Ik kijk naast me, Rowy ligt dicht tegen me aan te slapen, ik heb een deken om ons heen geslagen. Het donker verdwijnt en de brandweer is ondertussen al gekomen en heeft het huis bijna geblust. Er komt een politie vrouw naar me toe. 'De ambulance komt zo hoor, gaat het wel?' Ik gaap en knik ja. 'Oke, hoe heet je eigenlijk?' 'Stan, Stan Merendonk.' 'Heeft jou moeder niet het alarmnummer gebeld?' 'Ja dat klopt, ik ben gelijk hier naartoe gegaan.' 'Ja gelukkig wel, anders had zij het niet overleefd.' Zegt ze terwijl ze naar Rowy wijst. 'Wat heb je precies gedaan?' Ik zucht en vertel het hele verhaal. 'Nou jullie hebben wel geluk gehad, jullie hadden wel dood kunnen zijn.' Ja, ja. Ze is al de vierde die dat vandaag heeft gezegd, eerst de brandweer en daarna mijn moeder. Ze was hartstikke kwaad en ik heb nu huisarrest. Ach ja, het zal niet de eerste keer zijn. Ze is nu een shirt voor me halen, dat van mij zit om het been van Rowy, ze wou me eigenlijk meteen meenemen maar ik kan niet meer lopen. 'Waarom hebben jullie eigenlijk niet gelijk een ambulance gestuurd?' 'We hadden eerlijk gezegd niet verwacht dat er nog iemand levend uit zou komen aangezien het huis al een tijdje stond te branden.' Handig, het word ook allemaal steeds slechter. Rowy hoest en even denk ik dat ze er in blijft maar dan hoor ik gelukkig de ambulance, er komen twee broeders uit rennen die Rowy op een brancard leggen en zuurstof geven. Als ze daar mee klaar zijn komen ze naar mij toe. 'Kun je lopen?' Vraagt een man van ongeveer vijfendertig jaar. 'Nee, lukt niet.' Ze tillen ook mij op een brancard en rijden me de ambulance in. 'Er zit glas in je been we moeten dat er in het ziekenhuis uit halen.' 'Oke.' Zucht ik en ik ga liggen. Als we gaan rijden wordt Rowy wakker, ze zit niet meer aan de zuurstof en lijkt in paniek, ze zit mij en wordt rustig.'Stan, blijf bij me, alsjeblieft?' Smeekt ze. 'STT, Stt, stil maar Rowy,' sus ik, 'Natuurlijk blijf ik bij je, Altijd.'

Reageer (3)

  • joycexoxo

    cut cute cute cute cute cuteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee(cat)(cat)(cat)

    1 decennium geleden
  • Kimology

    so cute! omdat ik ook lief ben, verder? *puppyeyes*

    1 decennium geleden
  • minsung

    aww sweet! verder!! <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen