Foto bij 034

Het begint al donker te worden en ik heb het koud. Ik sta op en rek me uit. Al mijn spieren doen zeer van dat zitten. In een rustig tempo loop ik naar huis, bang om Harry weer onder ogen te komen. Ik weet niet wat ik moet zeggen als hij vraagt waarom ik weg liep. Waarschijnlijk de waarheid, dat is het eerlijkst. Ik zucht eens diep. ‘’Meissie toch, problemen met je vriendje,’’ vraagt een lief omaatje. Ik knik. ‘’Ach, het komt wel goed. Je hebt nog een heel leven voor je. Geniet ervan!’’ ‘’Zal ik doen mevrouw.’’ Het omaatje loopt weer verder. Ik kijk haar glimlachend na, wat een schatje. Ik draai me om en mijn glimlach verdwijnt meteen. Ik moet Harry zo onder ogen komen. Met elke stap die ik zet, word ik banger. Straks is die weer zo boos, ik heb hem nog nooit zo boos gezien. Als ik bij de voordeur sta, verzamel ik al mijn moed en draai de sleutel om. Ik hoor vrolijk gelach uit de woonkamer komen. Ik herken Niall’s lach en die van Sharon. Die twee zijn de laatste tijd zo close geworden. Ik hang mijn jas en sjaal op en loop naar de woonkamer. Ik haal opgelucht adem als ik Harry niet zie. Ik loop naar de keuken en zet de fluitketel aan. ‘’Meer mensen die thee willen?’’ ‘’Lekker,’’ roepen Niall en Sharon. Waar de rest uithangt, weet ik niet. Als de fluitketel begint te fluiten zet ik het gasfornuis uit. Ik vul 3 koppen met het kokende water. Ik pak een dienblad waar ik de glazen, de thee en de suiker opzet. Ik loop de kamer weer in en zet het dienblad voorzichtig op de tafel. Ik zet voor iedereen een kop neer en ga zitten. Ik warm mijn handen op aan het kopje. Sharon en Niall hebben de hele tijd de slappe lach. Zwijgend staar ik voor me uit. De deur gaat open en ik kijk wie het is. Ik schrik een beetje als ik zie dat het Harry is, maar hij zegt niks. Hij komt naast me zitten en glimlacht naar me. Ik lach terug. ‘’Waar was je?’’ ‘’Ik was in het park, sorry. Ik moest even nadenken.’’ ‘’Maakt niet uit,’’ zegt hij terwijl hij zijn arm om me heen slaat. ‘’Je bent koud.’’ ‘’I know.’’ Ik kruip lekker dicht tegen hem aan. De deur gaat weer open en deze keer is het Louis. Ik zie hem even jaloers naar ons kijken, maar hij loopt snel door. Hij ploft naast Niall op de bank en zet de tv aan. Hij zapt wat langs de kanalen en blijft dan hangen bij een actie film. Liam en Zayn komen ook binnen en ploffen naast Harry en mij. Liam aan mijn kant en Zayn aan Harry’s kant.

Reageer (2)

  • lukesunicorn

    I love your ff

    1 decennium geleden
  • xxgoodgirl

    Hup, nu weer gauw verder schrijven! :P

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen