Foto bij 036

A few weeks later
Het is de week voor kerstmis. We wonen sinds kort in het nieuwe huis en Sharon en ik zijn inkopen aan het doen voor kerstmis. ‘’Deze is mooi,’’ zegt Sharon en ze houdt een set kerstballen omhoog. Ik knik instemmend en ze legt ze bij de rest in de winkelwagen. We hebben al best veel gekocht, maar van de jongens mochten we los gaan. Zayn en Liam zijn nu een kerstboom aan het uitzoeken, zodat we die straks kunnen versieren. Als we onze wagen vol hebben, lopen we naar de kassa. Er staat een lange rij, dus we sluiten achteraan.
Als we eindelijk alles hebben betaald en alles in de auto ligt, rijden we weer terug. In de auto zetten we een kerst CD op die we net hebben gekocht. Ik draai het volume harder en we zingen keihard mee. ‘’All I want for christmas is yooouuuu.’’ Ik zet de auto in de garage en we stappen uit. Als alle spullen in het huis liggen, komen Zayn en Liam net binnengelopen met een kerstboom. Ik druk de CD in de Cd-speler en vrolijk fluitend pakken Sharon en ik alles uit de dozen. Als de kerstboom eindelijk goed staat, beginnen we met de lichtjes erin te hangen. Harry en Niall hangen ze erin, terwijl Zayn zegt of het goed is. Dit levert hilarische taferelen op. Na 10 minuten hangen de lichtjes eindelijk goed. Liam heeft voor iedereen een kop warme chocomelk gezet. ‘’Waar is Lou,’’ vraag ik als ik de kring rondkijk. ‘’Geen idee, ik heb hem al de hele dag niet gezien,’’ zegt Liam schouderophalend. ‘’Ik kijk wel even in zijn kamer,’’ zeg ik en ik loop naar zijn kamer. Uit de woonkamer komt vrolijk gezang. Ik klop op de deur. ‘’Binnen.’’ Ik loop naar binnen en kijk zoekend de kamer rond. Dan zie ik Louis in de vensterbank zitten. ‘’Hey, we zijn beneden de kerstboom aan het optuigen. Heb je zin om mee te helpen?’’ ‘’Hoeft niet.’’ Ik loop naar hem toe en pak zijn handen. Ik kijk in zijn ogen. Waren die altijd al zo mooi? ‘’Zit je er nou nog steeds mee?’’ Zwijgend kijkt Louis naar buiten. ‘’Kom op, het is kerstmis. Dat is een gezellige tijd. Kom gewoon even meehelpen. Ik ben weer naar beneden, kijk maar of je zo komt,’’ zeg ik en ik loop weg. Louis verdrietig achterlatend. Als ik de woonkamer inloop, kijkt iedereen op. Ik haal mijn schouders op en iedereen zucht. Ik plof op de bank neer en warm me op aan mijn warme kop. De kerstboom hangt al helemaal vol. ‘’Het ziet er geweldig uit guys,’’ complimenteer ik ze. Harry komt naar me toe gelopen. Hij gaat naast me zitten en slaat zijn arm om me heen. Ik kruip tegen hem aan. Als de deur opengaat kijk ik meteen op. Het is Louis. Als hij ons ziet zitten, loopt hij meteen weer weg. Ik wil er al achteraan gaan, maar Harry houdt me tegen. ‘’Laat hem maar even.’’ Ik wil protesteren maar Harry trekt me terug op de bank.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen