016 Stan.
Rowy zit op het politie bureau tegenover een vrouw van middelbare leeftijd, ik weet niet waar ze het over hebben en ik kan ook niet zien wat Rowys gezichtsuitdrukking is want ze zit met haar rug naar mij toe. Ik sta buiten samen met Smurf, hij mocht niet naar binnen omdat ze bang voor hem waren en ik wou hem niet alleen laten nu hij al zo lang alleen is geweest. Ik kijk nog een keer naar binnen en zie dan tot mijn schrik dat de schouders van Rowy schokken. Ik bind Smurf vast aan een paal en ren naar binnen. 'Meneer u mag niet naar binnen.' Zegt een norse vrouw achter de balie, en ik moet wel langs haar anders kom ik er nooit, ik zucht en ga zitten. Na tien minuten komt Rowy naar buiten, haar ogen rood van het huilen, ik spring meteen op en troost haar. 'Stt, Rowy, Stt.' Sus ik haar. 'Wat is er aan de hand?' Ze maakt zich los van me en zegt 'Niet hier, buiten, eerst een stukje lopen.'
We zijn in het bos, Smurf rent blij rondjes en steekt zijn neus in een mierenhoop waarna hij piepend rondjes rent, het was best grappig geweest als Rowy zich niet zo rot had gevoeld. Ik ga zitten op een boomstronk in de zon en trek Rowy naast me. 'Vertel me nu maar wat er is gebeurd.
Rowy snikt en verteld dan haar verhaal met soms lange uithalen er tussendoor. Na een kwartier heeft ze het hele verhaal verteld, het komt er op neer dat ze minderjarig is en haar ouders hebben nooit peetouders voor haar geregeld. Ze moet dus naar een kinder tehuis waar ze dan geadopteerd kan worden. 'Maar Stan dat wil ik helemaal nie-hiet.' Snikt ze en ze begraaft haar gezicht in mijn shirt. 'Ik wil bij jou blijven en niet bij vreemden in huis wonen en dan.. en dan.. Dan zie ik je misschien nooit mee-heer.' Ze begint nu echt te huilen en heel mijn shirt word er nat van. Ik ben een tijdje stil en denk diep na. 'Ik weet het! We gaan gewoon weg!' Zeg ik blij. 'Weg?' Vraagt ze twijfelend. 'Ja gewoon weg, weg van de autoriteit, van de stad, van alles! Kom mee dan gaan we spullen pakken, we vertrekken vandaag.'
Reageer (5)
super goed idee(Y)
1 decennium geledenhaha mijn broer zit boven met mijn buurjongetje en die kan gillen maar ik ben helemaal verdiept in het verhaal dus hoor ik het niet.
1 decennium geledenHoeveel wil je voor Stan hebben? 500 euro? snel verder
1 decennium geledenWat lief!!!!
1 decennium geledengeweldig verhaal
1 decennium geleden