Foto bij Hoofdstuk 1.

'Kom op, Katie. Ga nou alsjeblieft mee zwemmen.'
Katie kijkt op naar haar zus, die met haar handen in haar zij, ongeduldig met haar voet tikkend voor haar staat.
'Nee zei ik toch. Ik wil niet zwemmen, ga maar zonder mij.'
'Maar ik heb de andere al verteld over mijn schatigge zusje, ze willen je graag ontmoeten. Er zijn ook kinderen van jouw leeftijd bij.'
'Alsof dat wat uit maakt.'
Katie kijkt haar zus uitdagend aan. 'Ik zei nee, misschien later.'
'Nou, goed dan ga ik zonder jou.'
Grace trek haar handdoek van de lijn en loopt hen kampeerplek af. Katie kijkt haar na, tot ze het hoekje van het campingpaadje af is en staat dan op om wat te drinken in te schenken. Ze doet de klep van de koelbox open en pakt een pak met ijsthee, dat schenkt Ze in een glas en giet het in één teug achterover.
'Goed zo, Kate. goed drinken, dat heb je nodig.'
Katie kijkt verbaast naar haar vader, die met een stokbrood over zijn schouder de kampeerplek op komt lopen.
'Wil je er anders ook een broodje bij?' vraagt hij terwijl hij voor zichzelf een biertje pakt.
'Nee, bedankt. ik heb niet zo'n honger.'
'Dat komt vast door de warmte. Het is hier in Italie een stuk warmer dan bij ons in Engeland hè?'
Katie knikt afwezig, zakt onderuit in een kampeerstoel en stopt de haar oortjes in. Blijkbaar snapt haar vader niet dat dat betekend dat ze niet gestoord wil worden, want hij gaat gewoon verder met praten.
'Waarom ben je eigenlijk niet in het zwembad? Ik heb genoeg meisjes van jouw leeftijd gezien, waar je mee om kan gaan.'
'Geen zin.' antwoord Katie en ze zet haar muziek harder, zodat ze haar vader niet meer kan horen.

Reageer (1)

  • varya

    best grappig geschreven
    ik raad je aan om verder te schrijven want vanaf nu ben ik een trouwe lezer van je story. ABO!!!
    ik zal mijn best doen om op elk stukje te reageren;)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen