Deel 2

Een vriendin heeft een trailer gemaakt voor deze serie xD
Hier is de link
http://www.youtube.com/watch?v=mkHVnYpBbuo
(Laat een reactie!)

Lies (omdat de vorige foto niet werkte >< )
Een kwetterend geluid maakt je wakker. Je doet 1 oog open en ziet een soort van microfoon boven je hoofd zweven. Je gromt en legt je kussens tegen je oren. Maar het kwetterend geluid gaat erdoor. Je gooit een kussen tegen de micro. Het vliegt de kamer door en knalt tegen de muur. Met een tevreden zucht leg je je op je zij en sluit je ogen. Maar dan begint het nog harder te kwetteren. Harder en harder. Je legt je handen op je oren en springt recht. Je loopt je kamer uit, naar beneden. In de keuken is er een lekkere geur van pannekoeken.
"Goedemorgen!"zegt Lies vrolijk.
Sandra, die rechtover haar zit, mompelt iets onverstaanbaar. Ze ziet er nog slaperig uit en lijkt niet zo goed gehumeurd. Je ploft naast haar."
"'Morgen..Wat was die microfoon?"
"Oh, de wekker."zegt Lies gewoontjes terwijl een pannekoek op haar bord vliegt. "Wil je er 1?"
"Euh ja.."
"Met suiker?"
"Ja." Je kijkt haar schuin aan. Waarom vraagt ze dat nu? Dan landt er een pannekoek op je bord.
"Maken jullie jullie ontbijt niet.. normaal?"vraag je. Jij en je zus deden dat altijd. Eigenlijk omdat jullie vader het jullie verbood..
"Nee. Het is toch veel leuker zo?" Lies kijkt je aan alsof je gek bent.
"Ja.. je hebt zeker gelijk."
Ze glimlacht. Sandra valt bijna met haar gezicht in haar bord. Je duwt haar schouder naar omhoog.
"Huh? Wat?!"
"Goed geslapen zusje van me?"vraag je lief.
"Nee. En ik ben ouder dan jou, dus stop met dat zusje."bijt ze terug.
"Ok.. Jij hebt weer last van ochtendhumeur."zeg je en draait je weg. Lies rommelt in de koelkast. Ze haalt er een sok met breinaalden eruit."Mam is echt verstrooid de laatste tijd."mompelt ze tegen haarzelf en gooit de sok in de vuilbak. "Over een kwartier komt de schoolbus.."vermeldt ze dan en verdwijnt uit de keuken.
"Fijn.. Kon ze dat niet vroeger zeggen?"
"Ik heb altijd al geweten dat de kant van onze vader geschift was."mompelt Sandra en staat op. Je grinnikt.
"Ergens zijn wij dat ook."
Ze haalt haar schouders op en sloft weg. Je wilt haar volgen maar je tante komt net binnen.
"Hey Anna!"zegt ze blij
"Dag tante."
"OOHh wie gooit er nu sokken in de vuilbak." Ze haalt de sok uit de vuilbak, die Lies daarnet had ingegooid. Ze draait zich weer naar je toe. "Zo? Klaar voor de eerste dag?"
"Niet echt nee. Ik haat eerste schooldagen."
"Och.. Het is niet zo erg."
"Neenee. Alleen duizende tieners die je met grote ogen aankijken alleen omdat je NIEUW bent."zeg ik spottend. Mijn tante lacht.
"Je zal niet de enige zijn."
"En dan ga ik vragen hebben als: 'Ben jij de nicht van lies?'."
"Het is al goed.. Ga je maar omkleden, straks moet je in je pyjama naar school." ze duwt me de keuken uit.

Reageer (3)

  • IOnlyLoveYou

    Naaiz, Super!
    Snel Verder x3

    1 decennium geleden
  • coloredwords

    Het is maar dat je het weet, maar ik kan héél goed koken :Y)
    Snél Verder :Y):Y)

    1 decennium geleden
  • Dazzled

    Super ^^
    Snel verder :Y)
    Loveit<3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen