Deel 3

Hope you like it

xx

..
Toen je de bus opstapte, wist je dat je gelijk had. Iedereen kijkt je aan alsof je de nieuwste playstation was ofzoiets. Sandra doet alsof ze niets merkt en gaat op een bank zitten. Lies schuift op die voor haar. Je gaat naast je zus zitten.
"Heb ik iets op mijn gezicht?"vraag je toch om de zekerheid.
"Nee. Trek het je niet aan. Morgen is dat al over."stelt ze je gerust. Achter jullie word er gefluisterd. 'Fijn.. Nu al roddels..'denk je boos en staart voor je uit. Lies draait zich om en glimlacht breed.
"Jullie gaan het wel leuk vinden op deze school."
"Ik hoop het."mompelt Sandra boos.
"Jaja.. Je hoeft gewoon geen problemen zorgen aan de directeur of de vrouw in de kantine en dan kan je gerust door de school lopen."
"En de leekrachten dan?"
"Die durven je niet terugpakken."lacht ze.
'Of kunnen niet.'denk je. Ze zal zeker met magie de leerkracht hebben gepest. Maar dat de directeur en de kantinevrouw je kan terugpakken is niet zo geruststellend. De bus stopt weer en er komen weer leerlingen op. Ze kijken jullie nieuwsgierig aan. Een jongen gaat naast Lies zitten.
"Hey Christopher."zegt Lies weer opgewekt.
"Ik zei je al duizend keer het is CHRIS!"
"Je mag het weer een heel jaar zeggen, ik blijf bij Christopher."
Je moet glimlachen. Chris kijkt je aan.
"En wie ben jij?"
"Anna."
"Ze is mijn nicht."zegt Lies "En dat is Sandra, mijn andere nicht. Die nogal knorrig is voor de moment."
Sandra kijkt haar even boos aan en draait haar ogen weer naar buiten.
"Ik ben dus Chris."zegt hij.
Je knikt, alsof je dat niet al door had. Wat later stopt de bus voor de school. Je staat op en schuifelt naar buiten terwijl de anderen in je rug duwen om vooruit te kunnen.
"ok, zie je later! En doe niets raars!"lacht Chris en port Lies in de zij. Sandra kijkt haar vragend aan.
"Weet hij iets wat hij niet zou moeten weten?"vraagt ze
"Ja misschien. Maar hij heeft het zelf geraden, ik heb NIETS verklapt."zegt Lies "Kom.. Ik breng jullie naar het secretariaat."
Ze loopt naar het gebouw zonder op jullie te wachten.
"Jiepey!"doet Sandra
"Struikel niet."waarschuw je haar en wijst naar de skateboards. Ze gooit je een boze blik. Lies laat jullie bij een oud vrouwtje achter met het excuus dat ze haar vrienden ergens in de verte had gezien. Jullie krijgen een map, een lessenrooster en een sleutel.
"Ik hoop dat jullie het hier fijn zullen vinden."zegt de vrouw.
"jah.. Danku" mompelen jullie en gaan weg.
Je bekijkt je lessenrooster. "Neee! Wiskunde als eerste!"
"Haha! Oh shit.. Gym."
Je lacht. De bel gaat. Jullie nemen afscheid.

*Sandra pov*
Je bestudeert de zaal. Gymzaal. Je kan altijd niet gaan en als excuus gebruiken dat je de zaal niet vond. Maar het is je eerste dag en je had ook dat stomme briefje gekregen dat door je eerste leerkracht moet worden getekend. Je zucht en zoekt de Gymzaal opnieuw. Als je de weg hebt gevonden op de kaart ga je er naartoe. Als je nog eens nacheckt om te weten of je nog de juiste weg volg, bots je in een meisje.
"Sorry"mompel je en wilt verder gaan.
"Nieuw zeker?"vraagt ze
"Ja."
"Naar waar moet je?"
"De gymzaal."
"Ik ook.. Ik toon je wel de weg." Ze glimlacht vriendelijk. Je knikt en ruimt je kaart weg.
"Ik ben Sandra."zeg je
"Brenda."zegt ze en loopt vrolijk verder. Hoe kan iemand vrolijk zijn als ze naar Gymles gaat?

*Lies pov*
Je gaat lachend met Chris je lokaal binnen. Je verstijfd als je Kevin Jonas op je plaats ziet zitten. Wat doet hij in jouw klas? Je loopt naar hem toe.
"Je zit op mijn plaats."zeg je
Hij kijkt op "Sinds wanneer is hij van jou?"
"Sinds 1 september, wanneer we onze VASTE plaatsen moesten kiezen."
"Daar heb je een punt. Sorry. Ik wist het niet." Hij staat op en gooit zijn zak over zijn schouder.
"Danku" Je ploft op je stoel. "Hoe kom je dat je nu in deze klas zit?"vraag je dan terwijl hij naar een andere plaats zoekt.
"Mijn moeder heeft me van klas verandert. Ze vind dat ik minder tijd moet doorbrengen met de jongens uit mijn klas."zegt hij en rolt met zijn ogen.
"Alsof dat iets zal veranderen."
"Jah echt hé." Hij snuift en gaat dan naar zijn nieuwe plaats.

Reageer (1)

  • IOnlyLoveYou

    Haha, Lies VERSTIJFT van kevin =X krijg er een slechte gedachten bij x)
    daze mss SheMale is x)
    Snel verder x3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen