deeeel negen x')

enjoyxxxx-xxxx

bij perkamentus
*jamii pov*
je hoort geritsel achter je en je draait je om.
"Zoozzooo.. Mister Potter valt flauw tijdens de les!"zegt draco en doet alsof hij flauw valt.Het groepje achter hem begint te lachen
"Shut Up Malfidus!"zetg ron
"Wat zei je Wemel? Shut up? je zou het beter zelf doen! Naar't schijnt woon je in een bezemstal en is je moeder zo dik dat jullie niet eens kunnen bewegen!"
Rons oren worden vuurrood en jij en Harry springen rechtt.
"Ben je ooit eens bij hen gegaan Potter?? Wat zou je Moeder wel zeggen?? Oja! Je hebt geen moeder!!"
"Expelliarmus!"roep je en wijst met je wand naar Draco. Hij vliegt meters naar achteren en land op zijn kont. Karel en Vincent lopen dom achter hem aan.
"van waar heb jij die spreuk geleert?"vraagt Hermie.
"Jij bent niet de enigste die haar boeken op voorrand bekijkt!"lach je
"Bekijkt? Hermie LEEST ze!"zegt ron
"en helemaaal!"zegt Harry
"... Ik lees gewoon het leukste.."zeg je .
Je kijkt hoe dat Malfidus rood weg gaat. je kan je niet tegenhouden om te lachen al was hij vroeger je vriend.
"Miss Xeno!!"roept een stem.
je draait je om. Oh nee! Sneep! Hij komt met grote stappen op je af. Voor 1 keer gooit hij je niet 1 van zijn rare blikken.
"Ze zeggen dat u de spreuk 'Expelliarmus' gebruikt hebt tegen Draco!"
"Kan zijn.."zeg je
"Wel, Luister eens Mevrouwtje! Dat kan zomaar niet! Naar de directeur!"
"Wat?! Maar..."
"U had iemand kunnen verwonden!"
"Dat is toch niet gebeurt!"
"NAAR de Directeur!"
smeerlap! denk je en volgt hem slenterend. Voor een goude arend blijven jullie staan..
"Fizzle Wizz!"zegt Sneep (xD vlug iets uitgevonden) en het beeld beweegt. Er verschijnen trappen... Sneep duwt je op de draaiende trap. Wat later sta je voor een grote deur en die gaan vanzelf open..
"kom binnen.;"zegt de rustige stem van Perkamentus terwijl je nog met open mond naar de deuren kijkt.
"eu ja.. danku."mompel je snel en doet je mond weer dicht..
"zo.. Ik heb gehoort dat u een spreuk tegen 1 van je medeleerlingen hebt gebruikt.."
je mond valt weer open.
"huh? Weet u dat al?"
"dus het is waar... ziet u Jamii.. het nieuws gaat snel hier!"
"wat bedoelt u?"vraag je beleefd.
"oh gewoon ik heb een glazen bol waar ik alles kna inzien... kom zitten!"zegt hij lachend..
jong Wat een grapjas..denk je bijjezelf en gaat zitten.
"Zo Jamii.. waarom heb je nu die spreuk gebruikt??"vraagt hij nu serieus.
".. wel Draco daar.. die begon Ron en Harrys familie uit te schelden enzo.."
"Is dat zo??"
"ja."
"dan zal ik eens met zijn vader praten.."zegt Perkamentus.
"oh.. kan u hem gewoon geen straf geven??"
"Waarom?"
"eu.. omdat eu... gewoon.. zijn vader zo.. eu..."
"ik begrijp het.."glimlacht hij.
"echt?"
"jah.. ik heb een glazen bol weet je nog?"
"erm...ja.."
die zit te veel in zijn bureau.. denk je .
"en gaaat u mij ook straffen?"vraag je dan.
perkamentus kan zich niet tegenhouden om te glimlachen.
"waarschijnlijk wel.. maar die taak laat ik aan Proffesor Anderling over.."
je zucht opgelucht.. je was al bang dat hij het aan sneep ging overlaten..
"en? bevalt het je hier??"
"oh Ja!! heel erg! Alles is hier leuk!! de leerkrachten.. (bijna allemaal dan) de lessen.. het eten! de kamers!.."zeg je blij.xD
"net haar moeder.;"mompelt Perkamentus..
"huh? wat?"vraag je
"Wablief meneer!"zegt hij
"Wablief meneer?"herhaal je
"ik zei gewoon dat je veel op je moeder lijkt.."
"vind u??"vraag je dan.
"ja .. Waarom.."
"omdat ik totaal niet op haar lijk... uiterlijk EN innerlijk eigenlijk ook.."
Perkamentus glimlacht triestig..
"Weet u misschien waarom??"
"jah... maar dat vertel ik je als je oud genoeg bent.."
"ik ben toch al oud!"
nu schiet hij in de lach.
"haha.. ja dat ben je al! maar nog niet oud genoeg... ga nu! Je vrienden vragen zich zeker af wat er met je gebeurt is.;"en hij maakt een gebaar met zijn hand.
"ok... dag meneer.."
"daaag.."
je verlaat zijn bureau.. Wat stom dat hij niks vertelt heeft.. je wilt echt meer weten..

je loopt naar de leerlingenkamer..waar je Harry, ron en Hermie vind.. Harry en Ron zitten te schaken en Hermie zoals gewoonlijk zit met haar neus in een boek.
"Komaaaaan Stom ding E5 zeg ik je!!!"roept Harry.. recht voor hem zit Ron te grijnzen.. hij heeft geen last met zijn pionnen.:)
"Hey! Jamii!"zegt Hermie als ze opkijkt
Ron zwaait met zijn hand en Harry kijkt amper op nog te veel bezig met zijn paard.
"Hoe was het bij Perkamentus??"
"OH goed.. anderling gaat me straf geven.. hij is erg vriendelijk.. behalve dat hij zou moeten stoppen met zijn humor"zeg je glimlachend.
"Haha! Waarom?"
"Wha hij had gewoon zo een dom grapje gedaan.."zeg je en ploft in een zetel..
de twins gaan op de armen van je zetel zitten.
"Zozo!!"zeggen ze .
"Wat??"
"JIj hebt die Malfidus eens een lesje geleert!"zegt Fred.
"ja.."
"En dat vinden wij zo cool;"lacht George
"oja??"
"jeps!"
"en als je wilt mag je in ons groepje van eu.. wat was de naam ook weer??"vraagt George..
"We hebben nog geen naam.."zegt fred
"owh... stom!!"
"jah hé!"
"ok ok!! ma wat is dat groepje nu?"onderbreek je hen.
"ah eu.. goeie vraag!."zegt George.
"Jah hé!"doet Fred. Als hij je boze blik ziet vertelt hij snel verder."je gaat gewoon AL onze geheimen weten!"
"Wat?! Mag zij dat al?? Maar ik ben jullie broer!"roept Ron.
"ja ma jij mag het pas weten als we van school zijn.. OF als je zoiets als Jamii doet.."zegt George tegen zijn Broertje.
"dus.. ben je in?"vraagt hij dan
"eu... ok!"
"goed zo.. dus Woensdag hebben we af..;"Fred zwijgt even als Percy voor bij komt.
"dus afspraak op de zesde verdieping!"zegt hij en ze gaan weg.
"... ze zien je precies zitten!"plaagt Hermie je.
"What?!.. jong ik ben VEEl te jong vooor hen!!"
"..ik lachte ook maar!"zegt Hermie
"Ik hoop het!"zeg je en wrijft haar haar in de war;.
"aarggh neee!"roept ze en loopt naar de kamer.


......

Reageer (6)

  • MaagGezweer

    coowl:D!!
    snel verder pleas!!!

    1 decennium geleden
  • ryxje

    cool nog zo'n studiebol op griffendor

    1 decennium geleden
  • magiclove

    kei goed!
    snel verdergaan!

    1 decennium geleden
  • Gibbs

    VERDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1 decennium geleden
  • coloredwords

    hahah, K zie het al. jamii met fred of georgexD Echt SnelVerder gaan he, want echt je schrijft cool :P

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen