Deel 24
Eindelijk denken jullie xD
sorry!! dat het zo lang duurde.

Sirius zwarts
*Jamii pov* (weekend)
"Dus we mogen toch naar Zweinsveld?"vraag je verwondert
"Jups! Is dat niet leuk?!"zegt Hermie
"eujah"
jullie gaan het kasteel uit en stappen naar het kleine dorpje. je probeert Carlo te zoeken zonder opgemerkt te worden door je vrienden. Opeens stopt Harry.
"Jamii?"
"Ja."
Hij kijkt je recht in de ogen.
"Beloof je dat je wat je nu gaat zien, nooit zal doorvertellen?"
"eu ja."
je kijkt hem angstig aan. Waarom doet hij nu zo? Opeens verschijnt er een grote zwarte hond een paar meter achter hem. Harry draait zich om en loopt naar hem toe. Hij bukt zich en aait de hond. De hond staat recht en doet teken met zijn hoofd dat jullie hem moeten volgen. opeens laat hij jullie een berg beklimmen. Hij loopt er vrolijk op terwijl jullie hijgend hem volgen. Eindelijk komen jullie in een grotje. Scheurbek schuurt met zijn voorpoten de grond als hij jullie ziet binnen komen. Harry buigt zich voor hem. jij, hermie en Ron doen hetzelfde. Als scheurbek zich ook buigt, kunnen jullie hem aaien. De hond verdwijnt achter een plakaat en wat later komt Sirius Zwarts het grotje weer binnen. je mond valt open en je wijst met een trillende vinger naar de man.
"Ja meisje, ik ben Sirius Zwarts en jij?"
"j.. Jamii"
Harry haalt een stuk vlees uit zijn zak en doet het uit het papier. Hermelien pakt een fles wijn uit haar zak.
"Aaah dankje!"zegt hij blij en neemt het aan. Ron haalt nog een kip uit zijn zak. Gulzig eet Sirius alles op en gooit de botjes naar Scheurbek, die ze in 1 keer inslikt.
"Zo.. Wat heb ik gehoort.. Je bent de vierde kampioen?"zegt hij tegen Harry
"Jah."
"Proficiat! James zou.." Hij onderbreekt zijn zin als hij Hermie's strenge blik ziet
"Ik bedoel.. Daar zit zeker iets achter!"
"Iemand wilt de dood van Harry!"zegt Hermelien.
"Je moet opletten voor Igor Karkarov, hij was vroeger een dooddoener."
"Denk je dat hij er achter zit?"vraagt Harry
"Ik weet het niet.."
"Ze hebben Dwaaloog als nieuwe professor voor verweer tegen Zwarte Kunsten genomen."
"Slimme zet van Perkamentus. Hij zal Karkarov wel in het oog houden. Jij harry, moet je nu concentreren over hoe je het gaat overleven tijdens de opdrachten."
Dit gesprek bevalt je niet echt. Zeker niet omdat de advies van de werelds meest gezochte moordenaar komt. Je luistert half naar het gesprek.
"Het is tijd om te gaan."zegt Harry opeens en staat recht
Je gaat ook recht staan.
"Wel.. Eum.. Hopelijk zie ik je nog terug, harry. Ik stuur je wel nog brieven."
Harry knikt en glimlacht naar de man. Hermelien en Ron staan ook recht en nemen afscheid van Sirius. Als jullie naar beneden wilt gaan, roept Sirius je naam
"Jamii.. Kan ik je nog even praten.. Onder 4 ogen."
Je kijkt even naar de andere. Harry haalt zijn schouders op en doet teken dat je maar moet gaan
"We wachten beneden wel."
Je klimt weer naar het grotje
"Wat wilt u."
"Jamii. Wat lijk je zoveel op je moeder.."
"Hoe durf je over mijn moeder te spreken nadat u haar heeft verraden!"roep ik meteen uit.
"Jamii, ik was het niet! Het was Peter Pippeling. Die lafaard heeft mij erin geluist enzo kreeg ik alle schuld."
"Peter Pippeling is dood."
"Oh nee.. Hij veranderde in een rat.. En vorig jaar ,toen ik hem bijna had, verdween hij, zeker naar de jurken van zijn meester. "
"Waarom zou ik je geloven?"
"Vraag maar aan Harry en ron.. Vooral Ron"
"Waarom Ron?"
"Het was zijn rat, Jamii. Nu luister. Je weet dus dat je de zus bent van Harry.. Weet hij het al?"
"nee.. Ik durf het hem niet zeggen, en Perkamentus zegt dat dat het beste is."
"juist.. Je moet het goed geheim houden Jamii. Als Voldemort het te weten komt, zal hij je gebruiken tegen Harry."
Ik knik. het idee alleen al geeft me kippenvel.
"Jamii.. Ik wilde je ook zeggen dat ik je peter ben.."
"Ah.."
"Ik weet dat je me misschien niet in je leven wilt, maar als je me nodig hebt, dan ben ik er voor je."
"Ah.. wel.. danku.. maar u hebt gelijk. Ik wil geen moordenaar in mijn leven."
"Je gelooft me nog steeds niet hé."zegt hij met een glimlach
"Ik zou niet zien waarom ik u zou moeten geloven.. Voor mij bent u steeds de moordenaar van mijn ouders, wat Harry nu denkt of niet.."zeg ik bars en draai me om. Ik loop de berg af en zie mijn vrienden op me wachten
"Wat wou hij?"vraagt Harry
"Niets speciaals."zeg ik alleen maar en loop door. Ze halen me in
"Als het niets speciaal is waarom trek je dan zo een gezicht?"vraagt Hermie
"omdat die berg nou hartstikke vuil is;"lieg ik
Ron moet lachen met mijn antwoord.
.
..

Reageer (5)

  • Umbreon

    leuk!!
    snel verder he :)
    xx
    ps: je hoeft niets meer laten weten, heb een abo genomen

    1 decennium geleden
  • coloredwords

    Ja, wanneeer weet hij het eigenlijk?
    Snél Verder gaan héa:Y)

    1 decennium geleden
  • Caged

    verder!! :D

    xoxo

    1 decennium geleden
  • ShadowNight

    verddere

    1 decennium geleden
  • Imaginary

    jah zeg dat wel! eindelijk xD
    Cuuwl! <33
    Snel verder gaan! :Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen