Deel 32
Sorry dat het lang heeft geduurd. Ik zat met andere series bezig en dit deel is niet echt gemakkelijk..

The Yule Ball
*Jamii pov*
"Ga maar."zegt Hermelien
Je kijkt haar aarzelend aan. "Ben je zeker?"
"Jaja." Ze glimlacht even en draait zich weer naar haar kast. Je haalt je schouders op en gaat dan naar de leerlingenkamer. Daar staat George al te wachten. Hij keek bewonderend naar je nachtblauwkleedje.
"Gaan we al?"vraagt hij.
"Nee.. Ik wil eerst nog Harry en Ron zien."zeg je grijnzend. Hij glimlacht. Niet veel later komen de 2 jongens naar beneden. Je bijt op je lip om niet met Ron te lachen. Hij gooit je een zwarte blik.
"Wauw Ron.. Je ziet er.. Chique uit."zegt George en houdt zijn hoofd schuin. Jij en Harry schieten in de lach.
"Erg geestig... Waar is Hermelien?"
"Nog in haar kamer."zeg je
"begrijpelijk."
"Wat bedoel je?"
"Ze heeft zeker niemand en durft zich natuurlijk niet alleen te vertonen."legt Ron uit.
Je haalt je schouders op. Je pakt Georges arm en jullie gaan naar de grote zaal. De zus van Parvati Patil, Padma, gaat met Ron. Ze ziet er niet zo gelukkig uit. Je duwt je samen met George een weg tussen de leerlingen die een gang vormen voor de 4 kampioenen. De trompetten gaan af en de deur gaat open. Eerst komt Fleur met 1 of andere jongen dat je niet kent, daarna Viktor Kruml met..
"Hermelien!"roep je bijna uit. Je kan je eigen ogen niet geloven. Ze houdt zijn arm met een brede glimlach vast. Ze haalt haar schouders lichtjes op als ze je ogen kruist. Je kijkt even naar Ron die een paar meter verder staat. Zijn gezicht hangt bijna totop de grond. Dan komt Cedric, met Cho.. Je voelt een steek van jaloezie. En dan Harry met Parvati. Ze doet precies alsof ze op de rode loper is. Je hebt al duizende Dreuzel-actrices zien doen. Je rolt met je ogen.
Ze gaan op de dansvloer en beginnen te dansen op de muziek.
"Mag ik deze dans?"vraagt George nadat er al een paar andere koppels erbij zijn gegaan, en doet een hele buiging en doet alsof hij een hoed van zijn hoofd neemt. Je lacht en trekt hem gewoon de dansvloer op. Harry klungelt een beetje en trapt op Parvatis voeten. Wanneer het klassieke liedje is gedaan, komt er een groep op. Je laat George los.
"Heb genoeg gedanst."
"mm ok.. ik blijf nog even."
Je knikt en gaat dan naar het tafeltje waar Ron zit. Harry komt ook af met Parvati, die met een zucht gaat zitten. Je ziet dat Ron naar Viktor Kruml en Hermelien.
"Ik kan het niet geloven."mompelt hij.
"Wat?"
"Ze is met de VIJAND aan het dansen!"
"God, Ron.. Vijand? Overdrijf je nu niet een beetje?"
"Ik wed dat hij haar aan het ondervragen is over Harry.. Dat ze het niet eens doorheeft!"
Je draait je weg. Hermie en Viktor gaan van de dansvloer. Ze gaat naar jullie toe.
"Hey jongens!" ze ploft naast Harry (parvati was al weg) "Viktor is drankjes gaan halen. Willen jullie bij ons komen?"
"Nee."zegt Ron "Wij kunnne niet bij jou en Viktor komen."
"Waarom niet?"
"Hij is van Klamfells. Je bent vrienden aan het worden met de Vijand!"antwoordt Ron
"De vijand? En wie wou hier zijn handtekening? En trouwens het punt van de hele kampioenschap is vrienden maken!"
"Ik denk dat hij meer dan aan vriendschap denkt."
Hermie staat geschokt op. Je springt recht.
"Wacht ik kom met je.."zeg je en pakt haar arm vast.
"Jamii!"
Je draait je om en ziet Carlo naar je komen.
"Laat maar."zegt Hermelien en loopt naar Viktor. Carlo glimlacht naar je als je je weer naar hem draait.
"Hey."
"Ha..Hallo."
Ron en Harry kijken toe. Carlo kucht en draait zich met zijn rug naar je 2 vrienden toe.
"Eum.. Wil je.. wil je met me dansen?"
Je moet lachen dat hij het zo nerveus vraagt. Hij kijkt je een beetje verwonderd aan.
"Jah.. Maar ben je niet met Cho?"
"Ze is al naar haar kamer. Voelde zich niet goed." Hij glimlacht even en pakt dan je hand vast.

Reageer (7)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen