'Expecto Patronum' fluistert Kyra en uit het niets verschijnt er een groot wit monster. Achter hoort ze Pansy iets schreeuwen maar verstaat het niet omdat de dementor een soort hoge gil geeft en wegvliegt.

Met een keihard knal smijt Melissa haar tas tegen het raam waardoor er een grote barst in verschijnt. Woedend pakt ze haar toverstaf en mompelt reparo. Het de barst verdwijnt en ploft neer op de bank in de lege coupé. Kyra neemt plaats tegenover haar en het blijft een tijdje stil totdat Melissa de stilte verbreekt.
'Ik snap niet waarom ze zo doet? Zelfs Malfoy, waarmee toch altijd wel konden opschieten'
'Ik ook niet'
'Wedden dat ze iets tegen Malfoys groepje heeft gezegd waardoor ze ons niet mogen?'
'Dat boeit eerlijk gezegd niet, het gaat me ergens anders om'
'Waddan?'
Kyra gaat recht op zitten en kijkt Melissa doordringend aan. 'Vanaf het begin werd ze gepest door de rest van de Zwadderaars toch?'
'Ja, klopt' antwoordt Melissa die ondertussen net als Kyra was gaan zitten. 'Dus?'
'Nou zonder ons zou ze daar niet zitten, wij hebben haar een leuker leven gegeven. Vrienden, helpen haar met school, we hebben gezorgd dat ze niet meer gepest zou worden EN we hebben geholpen aan haar zelfbeeld. Waarom, in godsnaam waarom laat ze ons zo zitten?'
'Geen idee'
'Ik ook niet, ik wou dat ik het wist....'
De meiden zitten weer in stilte en kijken het raam uit. Het enige wat Kyra in haar lichaam voelt stromen is woede. Een keihard knal, gelach en wat geschreeuw verbreekt hun stilte.
'Kyra, ik moet je iets vertellen' fluistert Melissa.
'Vertel'
'Vanaf het begin heb ik ook Malfoy leuk gevonden'
'Idem dito'
'Eh?' Verbaasd kijkt Melissa op. 'Jij ook?'
'Jup, ik ook. Bij nader inzien had ik toch beter kunnen zeggen'
'Ja nogal, misschien zat dan één van ons met Malfoy. En waren we nog vriendinnen met z'n drieën.'
'Malfoy, dat is toch die blonde jongens die denk dat hij alles is?' zegt opeens een stem. Kyra en Melissa kijken op, in de deuropening staat een knappe, gespierde jongen. Aan het rood op zijn uniform is te zien dat hij een Griffoendor is. Kyra schat dat hij in zijn zesde of zevende jaar moet zitten.
'Ja klopt, en wie ben jij?' vraagt Melissa.
'Oliver Wood' antwoordt Kyra voordat Oliver zelf iets kon zeggen.
'Hoe weet jij dat?' vraagt Melissa verbaasd aan Kyra.
'Omdat hij Quidditch Captain en Keeper van Griffoendor is. En een verdomd goeie ook'
'Nou dank je' zegt Oliver een beetje gevleid. 'Maar mogen hier zitten? De machinist vond het te gezellig in onze coupé en stuurde een paar van het groepje weg. Waaronder twee van mijn vrienden ik.'
'Dus die knal kwam van jullie?' vraagt Kyra.
'Uhmm...... Ja, het ging een beetje fout met een spreuk en toen' Oliver stopte even en ging toch maar weer verder. 'Naja, en toen vielen de oren van een vriend eraf en kregen benen die gingen rondrennen in de coupé'
'En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?' vroeg Melissa. 'Ik bedoel, dat is niet echt een normale spreuk.'
'Nee, klopt.' Hij krapte even achter zijn oren. 'Maar mogen we hier zitten? Het is de enige nog beetje lege coupé.'
Melissa keek Kyra aan en haalde haar schouders op. 'Van mij wel' antwoord Kyra.
'Fijn' antwoordt Oliver en Melissa en Kyra maken plaats voor Oliver en zijn twee vrienden. Oliver nam plaats naast Kyra en de vrienden gingen naast Melissa zitten. 'Mijn naam weten jullie nu, maar dit is Alan Blackburn'. Hij wees op een lange, een beetje sullige, jongen. Hij had donkerbruin stekelig haar. 'En dit is CJ Brown'. Ook CJ was een lange jongen maar meer gedrongen dan Alan. Hij had felblauwe ogen en lichtbruin haar wat in een paardenstaartje zat dat even groot was als Kyra's pink. Het zag er grappig uit maar het stond hem wel.
'Dat is Melissa Maanzaat en ik heet'
'Wacht ik weet wie jij bent.' zegt Oliver opeens. 'Jij bent dat meisje dat vorig jaar in het Zwadderich Quidditch team wilde komen. Ik heb je try-out gezien. Je kan echt goed vliegen waarom zit je niet in het team?'
'Omdat Malfoys pappie ervoor heeft gezorgd dat het hele team een bezemsteeltje erbij kregen als ze Dracotje kozen als Seeker.' antwoordt Kyra zuur. Kyra kon inderdaad goed vliegen en ze hadden haar ook bijna gekozen. Totdat Draco zorgde dat ze werd afgezet.
'Oh ja, dat weet ik nog. Vorig jaar ja. Beetje dom, aangezien jij veel meer talent heb dan hem. Weet je als je in Griffoendor had gezeten dan had ik je als reserve Seeker gekozen. Aangezien Potter er nog vaak uit ligt'. Kyra kijkt hem aan.
'Dank je' zegt Kyra. 'Jullie Griffoendors zijn nog niet zo erg eigenlijk.'
'Klopt' zegt CJ zelf en pakt zijn kraag en trekt eraan. Er verschijnt een flauwe glimlach op de gezichten van de twee Zwadderaars.
Na een tijdje gepraat te hebben vraagt Alan. 'Weten jullie toevallig wat die dingen waren dit tijdje geleden de trein in kwamen?'
'Kyra weet het. Zij weet altijd alles' zegt Melissa vol trots.
'Serieus, vertel' zegt een opgewonden Oliver. 'Ik wil het echt weten, want er kwamen opeens van twee kanten een wit iets wat de dingen verjaagde'
'Het was een dementor, een bewaker van Azkaban. Want zoals jullie weten is er iemand in geslaagd om te ontsnappen.'
'Ja, Sirius Black toch?' zegt Alan.
'Sirius Black ja. En volgens sommige heeft hij het op Potter gemunt. Daarom zal de school denk ik dit jaar stijf staan van de dementors. Maar ik denk niet dat Dumbledore ze toelaat op het schoolterrein.'
'Nee dat denk ik ook niet, maar doen ze precies?'
'Ze zuigen alle gelukkige herinneringen uit je zodat je alleen nog maar met de vervelende herinneringen zit die je eigenlijk wil vergeten. Je wordt gek en uiteindelijk ga je dood. De dementors kus is verschrikkelijk en ze vermenigvuldigen op de meest donkere en smerigste plekken.'
'Wow, in een adem. Jij bent zeker de slimste van het jaar?' vraagt Oliver met grote interesse.
'Nee dat-' maar Kyra werd afgekapt door Melissa. 'Ja, als ze net zoals Granger dag en nacht met haar neus in de boeken zou zitten.' Ze knipoogde.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen