'Ze zuigen alle gelukkige herinneringen uit je zodat je alleen nog maar met de vervelende herinneringen zit die je eigenlijk wil vergeten. Je wordt gek en uiteindelijk ga je dood. De dementors kus is verschrikkelijk en ze vermenigvuldigen op de meest donkere en smerigste plekken.'
'Wow, in een adem. Jij bent zeker de slimste van het jaar?' vraagt Oliver met grote interesse.
'Nee dat-' maar Kyra werd afgekapt door Melissa. 'Ja, als ze net zoals Granger dag en nacht met haar neus in de boeken zou zitten.' Ze knipoogde.

Er was nog één koets over. Kyra kon niet zien wie er in zitten maar Melissa fluistert zuur. 'Ik ga nog nog liever lopen dan ik met hun in een koets zit'. Ze had het net gezegd of het gutste er uit.
'Nou, ik niet' sist Kyra en duwt haar vriendin naar binnen. Kyra gaat naast Melissa zitten en kijkt rond wie er in zitten. Neville Longbottom, Hermione Granger, Ron Weasly en.... geliefde Harry Potter. Fijn, dacht Kyra. Ze gaf Melissa gelijk. Ze was nog liever gaan lopen.

Het was erg ongemakkelijk in de koets. Niemand zei wat en zo ging het voor de hele reis door. Tot de stem van Neville de stilte verbrak.
'Horen jullie niet met z'n drieën te zijn? Aurora Lacrimosa heet ze toch?' Hij slikte even nerveus en ging verder. 'Waar is ze?'
'Neville denk je serieus daar antwoord op te krijgen?' zegt de betweterig stem van Hermione Granger. 'Ze zullen haar vast wel gedumpt hebben.'
'Op elke vraag is een antwoord' zegt Kyra rustig. 'En voor het eerst heb jij hem fout meisje. Lacrimosa heeft ons laten barsten. Ze is met Malfoy er vandoor gegaan.'
'Vuile trut' sist Melissa en ze kijkt nors uit haar raam.
'Oh, sorry.' zegt Hermione. 'Ik bedoelde-'
'Nee! Natuurlijk bedoelde je het niet zo! Hoe konden wij zo dom zijn!' schreeuwt ze pissig. Op tijd komt de koets tot stilstand en ze is de eerste die er uit springt. Kyra werp Hermione een vuile blik toe, glimlacht vriendelijk naar Neville en springt ook de koets uit.


'Ik weet niet wie me meer irriteert. Lacrimosa of dat kind kind van Granger' zegt Melissa en ze kijkt vanuit haar ooghoek naar Aurora. 'Bah, verraadster'
'Laten we maar eten' zegt Kyra, waarna het eten op de afdelingstafels verschijnt.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen