Foto bij hoofdstuk 8

hier is het nieuwe hoofdstuk, hope you like it :)
heb vandaag de gelaarsde kat gezien, hilarisch

Dit voelde echt fantastisch, het hele capitool juigde ons toe. Nou ja, mij dan. Cato met zijn saaie grijze outfit verdween in het niets naast mij in mijn geweldige jurk (Jez was echt briljant!). en hoe chargrijniger Cato keek hoe harder ik begon te grijnzen tot uiteindelijk mijn kaakspieren pijn deden. Maar je had zijn gezicht eens moeten zien, ik moest echt moeite doen om niet in de slappe lach te schieten. Voor ons reed de wagen van Glimmer en Marvel, de tributen van district 1. toegegeven ze zagen er echt marvelous uit. Ik genoot van de pracht en praal rond me en voor het eerst had ik geen spijt van mijn beslissing om tribuut te worden, in ons district werden Mary en ik altijd als losers behandeld en om eerlijk te zijn was het wel eens fijn om in de spotlights te staan. Opeens voelde ik een arm om mijn middel en werd ik tegen Cato aangetrokken. “wat ben je aan het doen ?”siste ik tussen mijn tanden terwijl ik vriendelijk bleef lachen en deed of dit allemaal de bedoeling was. “je dacht toch niet dat ik je zomaar met alle aandacht zou gaan laten lopen. Hoe gek het ook mag klinken ik heb ook sponsers nodig.” God, wat had hij toch een groot ego. “trouwens, dankzij mij heb je nog meer aandacht.”zei hij met een grijns. Ik keek naar het grote scherm en zag dat alle camera’s nu op gericht waren. Grr, nu had ik echt moeite om gewoon de blijven staan en hem niet van me af te duwen en een bitchslap te geven. Ok, doe het voor de sponsers lizzy, dacht ik in mezelf. Gelukkig kwam toen net de strijdwagen van district 3 en richtten de camera’s zich daarop. Na een toer door te stad te hebben gemaakt stopten we aan aan het plein. Toen we daar stonden te wachten verscheen de strijdwagen van district 11 op het scherm. De avond voor we op de trein waren gestapt hadden we de boetes van de andere districten bekeken en district 11 was me toen ook al opgevallen. Er was een grote gespierde jongen, Tresh als ik me niet vergiste en een klein fijn meisje Rue. Het meisje zou het volgens mij goed doen in de spelen, ze leek me slim en snel en waarschijnlijk iemand die door de beroeps onderschat zou worden. Na district 11 kwam als laatste district 12 en wauw wat een entree. Ze hadden capes aan die echt in brand stonden, dat zou in ieder geval de aandacht van mogelijke sponsers trekken. Ik wist dat het meisje Katniss heette en even oud was als ik. Ze was vrijwillig gekomen in plaats van haar kleine zusje en toen ik dat had gezien had ik meteen het gevoel gehad dat als we niet in de spelen hadden gezeten we waarschijnlijk vrienden hadden kunnen zijn. Katniss en de jongen,wiens naam ik even kwijt was hielden elkaars hand vast terwijl de meeste tributen stijf naast elkaar stonden. En wat Cato daarnet had gedaan was echt shockerend. Nu stond ik zover als de wagen toeliet van hem vandaan. Toen alle wagens op het plein waren aangekomen reden we het trainingscentrum in waar we zouden blijven tot de spelen begonnen. Ik stapte van de wagen af en ging meteen naar Jez die me feliciteerde. “goed gedaan ,schat!”grijnsde hij terwijl hij me een knuffel gaf. Een eindje verderop stond Cato bij Jack die hem stond te feliciteren om hoe briljant het wel niet was dat Cato ons als een “team” had voorgesteld aan de rest van het capitool. Natuurlijk nam Cato de complimenten graag in ontvangst. Jez en ik gingen naar de tweede verdieping van het trainingscentrum om nog wat te praten, hij was echt een goede vriend geworden in de afgelopen 12 uur, en daarna ging ik slapen. Morgen zou de eerste dag van de training zijn.

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen