Hoofdstuk 3.
Trillend staat Katie naast het zwembad. Ze wil eigenlijk niet zwemmen, veel te koud. Het is op de kant alleen net zo koud, dus besluit ze in het water te springen. Met een plons gaat ze kopje onder, hijgend komt ze weer boven water.
'Is het heel koud?' vraagt haar zus, die nog steeds aan de kant staat.
Katie schud haar hoofd 'valt wel mee hoor!' roept ze terug.
Ze ziet aan Grace's gezicht dat ze heeft besloten niet het water in te gaan, maar als ze achteruit wil lopen word ze door twee meiden het water in geduwd. Krijsend spartelt om weer boven, als ze de twee meiden ziet staan begint ze te lachen.
'Lisa, Rose! jullie zijn er.'
Katie zucht, het was net zo gezellig met zijn tweetjes.
'Mike, Jake en Mike's zusje komen ook zo!' roept een van de meiden aan de kant.
Katie's zus grijnst enthousiast. 'Jake is van jouw leeftijd en Mike's zusje is geloof ik één jaar jonger. Misschien vind je ze wel aardig.'
Katie knikt en klimt het zwembad uit. Ze pakt haar handdoek dat verderop bij het gras ligt en slaat hem rillend op. Ze ziet haar zus met twee jongen praten. Dat zullen ze vast zijn.
'Katie, joehoe! Kom je nog?'
Katie kijkt geërgerd naar haar heftig zwaaiende zus. Langzaam loopt ze naar hen toe.
'Kijk dit is mijn zusje, Katie.' stelt Grace haar voor.
Katie glimlacht en staart naar de grond.
'Dit is Mike.' Grace wijst naar een kleine jongen met rood haar en een gezicht vol sproeten.
'Dit is Jake.' Nu wijst ze naar een jongen met witblond haar en felblauwe ogen op Katie zijn gericht.
'En dit is Mike's zusje, Denise.' het meisje met ook rood haar en net zoveel sproeten als haar broer glimlacht verlegen.
'Dus, gaan we zwemmen of een spelletje doen?' vraagt Mike opgewonden. 'Ik heb kaarten bij me.'
'Spelletje?' stelt Grace voor.
De rest stemt in met dat idee en vijf minuten later zitten ze met zijn alle op hun handdoeken in het grasveld naast het zwembad.
Katie Heeft meteen een goede 'klik' met Rose en Mike, de rest vind ze ook wel aardig al word ze wat bang van Jake. Hij staart haar al de hele tijd aan alsof hij haar in de gaten houd.
Na acht potjes is Grace het zat. 'Kom op, we gaan zwemmen.' roept ze en ze rent naar het zwembad. Rose, Lisa, Mike en Denise volgen haar.
Eigenlijk heeft Katie geen zin om te zwemmen, maar alleen achterblijven met Jake vind ze ook niet leuk, dus staat ze op en loopt langzaam achter de rest aan. Jake loopt naast haar.
Katie begint sneller te lopen en sneller, als ze bijna bij het zwembad is wil ze de laatste stappen rennen. Alleen ze glijd uit over de vloer vol het zwembad in, met haar hoofd stoot ze vol op de rand en dan word alles zwart.
Reageer (1)
oei snel verder!!
1 decennium geleden