Deel tien

Lilly;
Toen ik op vijf meter van Stef af stond zag hij me staan en kwam meteen naar me toe. Hij zou waarschijnlijk wel willen weten wat mama en papa ons gisteren te vertellen hadden. Oké Lilly, rustig ademhalen, draai niet te lang rond de pot want da begin je weer te stotteren en niet huilen ! Okay Lilly here you go! “Hey” zei Stef en hij hield zijn hand omhoog. “Hey” zei ik terug, met een trieste toon in mijn stem, sorry ik kan er écht niets aan doen, ik zweer het ! “Ik wil niet nieuwsgierig zijn, maar wat hadden je ouders gisteren te vertellen ?” zei hij. O nee, God help mij! “Euh, wellee.. Sophia heeft haar nieuwe vriend voorgesteld gisteren. Daarom moest ik naar huis..” Stom, stom, kalf !! Ik kon mezelf voor dood slaan nu. Helemaal gelogen was het niet. Maar dat was al wel een dikke week geleden. Stef keek bedenkelijk, maar ik denk dat hij me geloofde. “Ahzoo, en was hij een beetje vriendelijk?” zei hij en aan zijn stem te horen wist ik dat hij me geloofde. Stomme geit ! “Ja, heel vriendelijk” zei ik en probeerde een glimlach op mijn gezicht te toveren. Dat lukte aardig. Toen ging de bel, dat betekende: Wiskunde, ik was er best goed in, maar ik haatte het vak.

Zeven lesuren en veel schuldgevoel ging om 15.30 éindelijk de bel, ik hou ervan als de bel die het weekend inluidt gaat. Ik liep naar buiten en ik liep Stef tegen het lijf. We deden niet dezelfde richting, ik deed Latijn en hij Wiskunde-Wetenschappen. Hij was echt een wiskundeknobbel. Aan hem heb ik te danken dat ik slaag voor wiskunde. “Moet je Lizzy vandaag van school gaan halen?” vroeg hij. “Nee, het is vandaag aan Iris.” antwoordde ik. “Is het goed als ik met je mee naar huis ga? Anders zit ik weer alleen thuis en daar heb ik niet zo veel zin in.” zei hij met zo’n pruillip-gezicht waarvan hij weet dat ik ervoor half bezweek. Ik deed toch mijn best om niet te bezwijken. “Kom maar mee, ik zal aan mama vragen of je mag blijven eten.” zei ik en ik begon al te stappen. “dankje, Lilly” zei hij en hij gaf me een knuffel. Een korte, maar een hele liefdevolle knuffel. Een die ik niet verdiende. Ik heb gelogen tegen mijn beste vriend en ik zou er vroeg of laat voor boeten !

Reageer (5)

  • LostFlower

    ooeeee bad lilly :p

    1 decennium geleden
  • Dreamcatcher

    Evil van Lilly.
    Njah, ze zal het toch moeten zeggen (A)
    CANADA :X

    Snel verder!

    1 decennium geleden
  • Relinquish

    'Stom, stom, kalf!'
    Geweldig :'D
    Snel verder jij! <3

    1 decennium geleden
  • coloredwords

    (N) Stout meisje.
    Snél Verder :Y)

    1 decennium geleden
  • Escritura

    :o
    verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen