Foto bij 01.

Rosa Lupin

Het was een zonnige zaterdag en mijn wekker gaf aan dat het negen uur was. Mijn hoofd legde ik weer op mijn kussen en ik luisterde naar het gestommel van ma die in de keuken bezig was. George die nog diep lag te slapen was helemaal in zijn dekends gerold en ik had sterk de nijging op een grap uit te halen, maar ik kon niks verzinnen. Ik werd uit mijn gedachten wakker geschud toen ik een zacht getrippel hoorde en ik vermoede dat dat Ginny was opnieuw gleed mijn blik naar de wekker die tien over negen aangaf, ik zuchte en besloot maar op te staan. Slaapdronken gooide ik mijn deken van me af en ging ik recht op zitten en toen schoot het me te binnen, Rosa kwam! dat was waar ook en ik was het helemaal vergeten. Ik stond snel naast me bed en kleede me aan. Mijn mondhoeken krulde omhoog want er was een klein ideetje in me op gekomen hoe ik George een goed begin van zijn zaterdag kon geven. Zo stil mogelijk sloop ik naar zijn bed en ik pakte hem beed en schudde hem vlink door elkaar, mijn schorre ochtendstem klonk door onze kamer WAKKER WORDEN! ik liet hem los en keek hem aan, twee oogjes schoten open en gelijk kreeg ik een kussen naar mijn hoofd gelingerd die ik behendig ontweek.'Moest dat nou?' George sloeg de deken over zich heen en ik grijnsde 'ja dat moest' 'en raad eens wie er vandaag komt?' ik wist zekker dat George het ook vergeten was.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen