It's hard to believe everuthing will be alright when your not here with me

Beneden ging de telefoon, waarna mijn vader me riep. Met tegenzin liep ik in slakkentempo naar beneden.
"Het zijn Ashley's ouders. Ze willen met je praten," fluisterde hij zacht en gaf de telefoon door.
"Met Amy," mompelde ik terwijl ik op de trappen ging zitten.
"Met Charlie, Ashley's vader." Ik hoorde verdriet in zijn stem.
"Hoe gaat het met haar?" vroeg ik. De woorden hadden mijn mond verlaten voordat ik erover kon nadenken. Ik wilde niets liever dan weten hoe het met haar ging, al kwam haar in mijn armen sluiten er erg dicht bij in de buurt.
"Niet zo goed. Daar belde ik voor. Ze hebben haar geopereerd om het glas uit haar lichaam te halen. Enkele stukjes zaten erg dicht bij haar hart. Het was een riskante operatie, dat wisten de dokters. Tijdens de operatie is haar hart gestopt met kloppen. Ze hebben er alles aan gedaan om het weer te laten kloppen maar…" Haar vader maakte zijn zin niet af, maar ik wist wat hij wilde zeggen. Gesnik klonk van de andere kant van de telefoon. Tranen sprongen in mijn ogen.
"Is ze d… dood?"
"Ja…"

Zonder nog iets te zeggen hing ik de telefoon terug op de haak en legde mijn hoofd in mijn armen. Niet zij, niet Ashley. Zachtjes begon ik te snikken.
"Wat is er?" vroeg Amelie en kwam naast me zitten. Ze legde haar arm om mijn schouders en trok me dicht tegen haar aan. Ik legde mijn gezicht tegen haar schouders en huilde uit. Minstens tien minuten zaten we op de trap. De schouder van haar blouse was bijna volledig nat.
"Gaat het weer een beetje?" Zachtjes knikte ik. Het ging helemaal niet goed.
"Kom even in de sofa zitten, ik maak een kopje warme chocolade melk voor je. Daar knap je wel van op."
"Dank je," mompelde ik zacht en volgde haar naar de woonkamer. Mijn vader keek me bezorgd aan.
"Gaat het een beetje? Ik heb het gesprek deels gehoord." Zachtjes knikte ik.
"Het gaat prima."

Niet veel later zat ik met een heerlijk kopje dampende chocomelk in de sofa, onder een dik deken. Langs de ene kant voelde ik me wat beter, maar langs de andere ook slechter. Ashley zou naast me moeten zitten.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen