Foto bij 02

"De kerstman" zei George nog slaapdronken. "Nee fout Rosa komt" en gelijk zag ik George recht overeind zitten en hij keek me grijzend aan. Het leek wel gisteren dat Rosa Hogwarts binnen kwam wandelen en bij Gryffindor werd ingedeeld en ook nog is in ons leerjaar. We hadden gelijk een band en waren dan ook onafscheidelijk. Ze haalde samen met ons grappen uit maar zij zorgde ook dat we niet in de problemen kwamen, vreemd genoeg kon ze het ook vinden met Snape. Ik werd uit mijn gedachte gehaald doormijn moeder die riep "Jongens Rosa is hier" vanaf beneden en we rende gelijk de trap af en ja hoor benenden aan de trap stond onze beste vriendin grijzend te kijken hoe wij de trap afstormde. "Dat zag er vast gestoord uit" zeiden George en ik in koor, ze lachte en knikte. "Jongens als jullie de koffer van Rosa op jullie kamer vast zetten dan kunnen jullie erna weer naar benden komen voor het ontbijt" zei mijn moeder. "Ja is goed Rosa ga je mee dan laten we gelijk zien waar je de eerst volgende paar weken logeert" zeiden we weer in koor. "Ja is goed" zei Rosa en met zijn drieeën liepen we de trap op. "Nu je hier toch bent en je kent ons beter dan vandaag weet je misschien al dat dit niet de gemakkelijkste weken voor je gaan worden" zei George "Want we hebben al weer een waslijst grappen en dingen liggen maar we vonden dat we moesten wachten op ons laaste lid van de groep" vulde Fred hem aan "Ja tuurlijk is goed maar laten we eerst ontbijten voordat jullie moeder straks boos wordt en erna lees ik alles wel door" zei Rosa en liepen naar benenden waar iedereen al zat te wachten op ons. "Ah Rosa leuk je weer is te zien ik werd gek van de jongens ze bleven maar over je praten" zei Arthur de vader. "Dank u wel meneer het is leuk om hier weer te zijn en bedankt ik ik hier mag logeren de laatste paar weken" "Ah graag gedaan en noem ons alsjeblieft Arthur en Molly" "Dat zal ik doen meneer ik bedoel Arthur" en nam plaats aan tafel tussen de tweeling en tegenover Ron.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen