Foto bij 11/01/2012 part 3

23u00
Hier ben ik weer! Hiep hiep hoereej! Ik heb tegen Xan gezegd dat ik ging slapen zodat hij het gesprek niet zou eindigen. Daar is over nagedacht hard-to-get, je kent hem nu al wel. Hij is verbaasd over de voetbalkennis die ik bezit. Ik weet namelijk alles over jongleren (en niet het jongleren wat clowns doen als je denk dat ik dat bedoel) en buitenspel. De meeste meisjes kennen ‘buitenspel’ wel maar alleen als een ingewikkelde voetbalterm. Ik ben één van die zeldzame meisjes die het kent als ‘wanneer een voetballer voorbij de laatste man komt en dan een goal scoort’. Ik denk dat ik een belofte ga moeten breken, want als ik hier onze hele conversatie moet gaan neerschrijven ben ik wel een tijde bezig. Het komt erop neer dat we van voetbal op de een of andere manier zijn overgeschakeld naar chocolade, ik ben te weten gekomen dat Xan graag melkchocolade eet. Hij neemt morgen trouwens chocolade met van die lekkere hazelnoten in mee, als traktatie omdat ik die wedstrijd heb gewonnen. Dat word smullen! En weet je? Ik merk nu pas op dat Matt, Xan en Simon in dezelfde klas zitten. Misschien moet ik Matt eens vragen om Xan en Simon af te luisteren, misschien hebben ze het wel eens een keertje over mij. I told you: I’m hopeloos! Maar nu even serieus. Ik ben happy single. En ik ben heel gelukkig (wat wil je ook als je elke nacht droomt over suikerspinnen en roze olifantjes) maar ik ben verliefd en dat maakt me blijkbaar hopeloos. Maar goed, ons gesprek ging dus eerst over voetbal, ik kon nog een tijdje volgen maar toen het ging over welke ploegen in eerste klas zaten moest ik afhaken nadat ik Anderlecht, Cercle Brugge, Club Brugge, Racing Genk en KV Mechelen al had genoemd. Ik was wel trots op mezelf dat ik er vijf wist op te noemen. Xan was verbaast over mijn kennis. Anyway, nadat we uitgebreid hebben gepraat over chocolade en chocolademousse en chocolademelk en chocoladecake en noem maar op vroeg hij ineens of ik ooit al een lief heb gehad. Dat is toch een bewijs dat hij interesse heeft toch? Als hij gewoon vrienden wilt blijven zou hij dat toch nooit hebben gevraagd? Ofwel ben ik spoken aan het zien. Dat kan ook. Maar hij vroeg het toch. En ik stond met mijn open mond naar die tekst te staren, mezelf afvragend of ik het wel goed had gelezen omdat men zo’n dingen normaal gezien alleen maar vraagt als je interesse toont in die persoon en dan interesse op vlak van liefde, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wou eerst liegen en zeggen dat ik al een paar vriendjes heb gehad maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan. Eerlijkheid boven alles! Hij heeft al twee vriendinnetjes gehad. Eentje in de lagere school (dat telt dus niet) en een tweede in het vierde middelbaar, daar was hij een jaar mee samen. Tot het meisje hem bedroog. Sad story. En omdat ik zin had om een cliché te sturen stuurde ik dit: “Poor you, maar zoals een cliché wel eens durft te zeggen: there are plenty of fish in the see x” en toen stuurde hij: “Yeah, I found a new fish already xx” en toen was ik dus in shock. Want hij heeft geen vriendin dus dat wilt zeggen dat hij gevoelens heeft voor iemand. En omdat ik zo’n pessimist ben denk ik niet dat het over mij gaat. Hij zei dat ik haar kende. Dus dan moet het wel Elena of Lis of een ander meisje van onze school. Ik antwoordde: “Ik zou er voor gaan! Gewoon BAM! Meisjes houden ervan als een jongen hen meevraagt zie je?” en hij zei: “Maar ik weet niet of het wederzijds is.” en toen zei ik: “Dan moet je eens goed kijken hoe ze haar gedraagt.” En toen heb ik hem dus raad gegeven. En oké, ik ken Xan misschien nog maar twee dagen maar het lijkt wel alsof we elkaar al jaren kennen om weer eens een cliché te gebruiken ook al ben ik tegen clichés. Hij was blij met mijn raad trouwens. Het betekent wel dat ik positieve signalen naar hem moet sturen voor moest hij toch eventueel heel misschien als ik optimistisch zou denken mij bedoelen. Dus ik ga mijn hard-to-get plan een beetje laten varen. Maar goed, nu ga ik slapen want ik ben moe! Tot morgen!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen