Toen het eindelijk weekend was, had mama haar dagelijkse dingen opgepakt en was niet thuis. Ik ging douchen terwijl mijn oma af en toe binnekwam om bijvoorbeeld de was te halen en dergelijke. Alles ging goed, totdat mijn broertje binnen kwam. Ik werd spontaan hysterisch..
Het deed me denken aan mijn vader, die mij begluurde wanneer ik in de douche zat. Het deed me denken aan al die keren dat hij me aangeraakt had en misbruikt. Ik kon niet stoppen met gillen totdat oma binnenkwam. Oma begon me te sussen, en rustig te houden terwijl ik mezelf tevergeefs probeerde af te drogen en aan te kleden. Toen dit lastige karwei voldaan was, liepen ik en oma samen naar haar slaaplkamer toe en namen plaats op oma's tweepersdoonsbed zelfgemaakt door mijn opa. Oma vroeg me wat er aan de hand was, dit wekte bij mij een nieuwe huilbui op. Nadat ik eindelijk klaar was en mijn waterkranen had afgesloten begon ik te vertellen.. Ik vertelde wat mijn vader mij al die tijd had aangedaan, dat ik als de dood was voor deze man en dat ik hem nooit meer wilde zien! Mijn oma reageerde hier op met een triomfantelijk "Ik wist het!" En ze begon me te troosten terwijl ze aan me vroeg wat nu de beste oplossing was. We besloten mijn lievelings oom te bellen, aangezien mijn moeder druk bezig was.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen