Foto bij My new life 0.2

Je bekijkt jezelf nog eens goed in de spiegel. Je haar zit goed, je make-up is bescheiden, je kleding ziet er goed uit en je nagels zijn perfect gelakt. Je voelt je goed. Je gaat op je bed zitten en doet je schoenen aan. Harrods is niet ver van je huis, 15 mintuten met de metro, die om de 10 minuten komt. Je staat op en doet je sleutels, telefoon, CV en portemonee in je tas. Je loopt naar buiten en doet de deur achter je dicht. Het is heerlijk weer, de wind waait zachtjes en de zon schijnt fel. Geen wolkje aan de lucht. Je pakt je telefoon en kijkt even hoe laat het is. Tien over twee. 'Tijd genoeg' zeg je tegen jezelf en je begint te lopen. Net als je je telefoon terug in je tas wil doen, krijg je een sms. Je begint wat langzamer lopen en leest. 'Hee, ik wil je even laten weten dat je over een paar weken introductiedagen zou hebben, maar in verband met overboekkingen zijn die een week later, 27 September dus, liefs Renee.' Een week later, alsof je dat erg vind. Introductie dagen zijn zo'n onzin... Je begint terug te smsen: 'Oke, dankje voor de info! binnenkort nog wel een keer ergens wat drinken? xx' Je loopt de trap af en gaat op een bankje zitten om te wachten op de metro, die elk moment aan kan komen. Je kijkt even om je heen. Er zijn niet veel mensen, maar dan zou goed kunnen komen omdat de meeste mensen rond deze tijd aan het werk of op school zijn. Je zit er niet lang, of je ziet de metro al aankomen. Je stapt in en gaat zitten, weer kijk je op je telefoon. Vijf voor half 3. Je bent een beetje te vroeg. Dan hoor je je telefoon overgaan. Je bekijkt je scherm, 'Renee' staat er. Je neemt op. 'Heehee, hoe is het?' Renee: 'Ja gaat wel, met jou?' Jij: 'Ja super! Ik heb net mijn kleren allemaal opgeruimt, ben nu onderweg naar mijn sollicitatiegesprek!' Renee: 'Oh echt? Ik moet nog een paar tasjes met kleren uitpakken, maar tegen de tijd dat dat een keer gebeurt.. haha! Nee maar tof dat je al een sollicitatiegesprek hebt! Waar dat dan?' Jij: 'Bij Harrods! Echt super! had niet gedacht dat ze me terug zouden bellen.. maar ik ben er nu echt blij mee, hopen dat ik word aangenomen!' Renee: 'Vast wel! En anders zorg ik er wel voor dat je bij mij in de pizzaria mag werken, het verdient best goed!' Jij: Aan je laatste aankopen te zien geloof ik best dat je daar goed verdient!' Je hoort Renee lachen. Renee: 'Haha dat valt best mee, toch? In ieder geval moet ik gaan, mijn pauze zit erop.. nog 3 uurtjes en dan vrij! Ik spreek je nog wel! Succes zo!' Jij: 'Dankje! Werkse nog!' En je hangt op. Nog twee haltes en dan moet je eruit.. 'Sorry , mag ik even wat vragen?' Je kijkt om en ziet een jong meisje naast je staan...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen