Foto bij 5.

      Die middag was een normale middag, ik kan wel zeggen dat het één van de beste middagen van mijn leven was, maar dat was het niet. Zeker niet door Jessica's aanwezigheid.
      Toen iedereen die avond wegging bleven Remus en ik nog even achter in het bos. Zachtjes luisterden we naar het geluid van een uil die zich ergens in de bomen verstopte.
      "Gaat het goed met je?" vroeg Remus terwijl hij op de grond ging zitten.
      "Ja. Hoezo?" vroeg ik. Remus haalde zijn schouders op.
      "Je was zo stil vandaag."
      "Ja, vind je het gek met iemand zoals Jessica?" Ik sloeg mijn armen over elkaar heen. Remus maakte nog een blikje bier open, die vent kon drinken zoveel hij wou; hij werd gewoon niet dronken.
      "Jij ook?"
      "Nee, bedankt." Remus nam een slok van zijn bier. "Echt niet?"
Ik rolde met mijn ogen en pakte het allerlaatste blikje bier van de stapel. Ik trok hem open en dronk een klein beetje. Dat had ik niet moeten doen, het eten van vanochtend samen met de hoeveelheid bier kwam er allemaal in één keer uitzetten.
      "Wow, rustig aan Eileen," Remus klopte op mijn rug, "gaat het weer met je?" Ik knikte. Ik ging naast hem zitten met mijn hoofd op zijn schouders.
      Zo zaten we een tijdje, naar de sterren te kijken althans ik. Remus neuriede een liedje.
      "Welk liedje is dat?" vroeg ik. Remus keek op.
      "Oh, een heel oud liedje. Ken je vast niet."
      "Er zijn hier alleen maar oude liedjes." En dat klopte want in 2076 kwam er een nieuwe 'veiligheidswet' waardoor er geen nieuwe liedjes gepubliceerd konden worden; je moest het doen met alle liedjes vanaf het jaar 0 tot het jaar 2076. Natuurlijk mocht je wel remixen en medleys maken, maar dat mochten alleen de échte muzikanten en met echte muzikanten bedoelden Duitsland, Amerika en Engeland natuurlijk de gediplomeerde.
      Remus haalde wat uit zijn zakken; het was een oranje miniradio.
      "Kijk eens, er zitten zo'n 1000 nummers op. Welke wil je horen?" Ik moest lachen; op een miniradio kon je helemaal geen nummers zetten. Remus en z'n pa hadden natuurlijk de radio weer bewerkt.
      "Maakt niet uit, speel maar wat!"
      Remus drukte wat knopjes in en plotseling komt er een mierzoet liefdesliedje uit de radio zetten.


Loving you
Is easy because you're beautiful....
Making love with you
Is all I want to do....
Loving you
Is more than just a dream come true....
And everything that I do
Is out of loving you....


      Het liedje was, gelukkig, snel afgelopen en meteen daarna kwam een ander nummer. Aangezien we allebei een beetje aangeschoten waren zongen we luidkeels mee

"Tonight
We are young
So let's set the world on fire
We can burn brighter
than the sun
"


      Remus danste met me en ik lachte, heel hard. Op dat moment voelde de wereld zo verschrikkelijk mooi.
      "Dit wordt ons strijdlied!" zei Remus.
      "Wat?" vroeg ik verbaasd, soms snapte ik Remus niet.
      "Oh, gewoon. Euhm, ik bedoel ons lijflied. Niet ons strijdlied." Remus gaf me een glimlach met maar één mondhoek. Dat deed hij altijd als hij loog, zich ongemakkelijk voelde of als hij iets wou verbergen. Maar ik liet het deze keer varen; ik vond deze avond veel te leuk.


"So if by the time the bar closes
and you feel like falling down
I'll carry you home tonight
"

Reageer (5)

  • McGuiness

    Ze moet zich realiseren dat Jessica gewoon een grote kut is, en dat ze zich gewoon helemaal niets van die kutJessica aan moet trekken. Remus is lief trouwens. Ohh, ik hou zo ongelooflijk veel van dat lied, hé!
    Give me a second, I-I need to get my story straight,
    my friends are in the bathroom, getting higher than the empire state,
    my lover, he's waiting for me, just across the bar,
    my seat's been taken by some sunglasses, asking 'bout a scar. ♥

    1 decennium geleden
  • Lente2

    I(H) your story.
    Et kudotime!

    1 decennium geleden
  • MAK3Y0URM0V3

    leuk geschreven
    Snel verdur (H)(H)

    1 decennium geleden
  • Scribe

    mooi geschreven!!
    Snel verder. (H)

    1 decennium geleden
  • Rowsell

    Het is gewoon niet legaal meer hoeveel ik van dit verhaal hou

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen