Foto bij 9.

Ja, ik weet dat de tekst er raar uitziet. Helaas kan ik dit niet veranderen.

      Bonzo was een jongen van 20 met dreadlocks en een liefde voor oude auto's en rockmuziek. Hij was gekleed in een groot shirt van The Ramones en een zwarte spijkerbroek. Ik bewonderde hem omdat hij nog steeds zichzelf was in deze na-aapcultuur. De Duitsers hadden al een hekel aan de 'gemiddelde' Nederlander, wat moesten ze dan wel niet van hem denken?
      Norah zat voorin in de passagiersstoel naast Bonzo, ik zat achterin in het midden. Ik wou graag bier voor de gelegenheid kopen, maar Norah had alcoholvrij bier gekocht.
      "En wat willen de dames horen qua muziek?" vroeg Bonzo. Ik mocht zijn manier van praten wel.
      "Doe maar wat op." zei Norah terwijl ze een blikje bier naar mij gooide.
      "Doe maar wat oud Beatles-material." zei ik nonchalant.
      "The Beatles? The Beatles? Ga toch weg, kiddo. Ik heb hier veel beter dan The Beatles liggen. Kijk eens schat. ACDC, The Rolling Stones, The Ramones, Lynyrd Skynyrd, Guns 'N' Roses..." Bonzo gooide zo een CD van Mick Jagger naar achteren, ik begon hem steeds leuker en leuker te vinden.
      "Je hebt toevallig geen CD met alleen maar hit-muziek?" vroeg ik.
      "Oh, je wilt hits. Nou, die heb ik wel hoor, kiddo. Hier wacht even."
      Bonzo dook weg in het dashboardkastje en ik zag Norah panikeren; ze was natuurlijk bang dat we zouden crashen omdat Bonzo's ogen niet op de weg waren. Norah was soms zo'n watje.
      "Hier, we doen deze CD erop." Bonzo keek even naar achteren en glimlachte naar mij. Een rocknummer kwam uit de grote boxen zetten.


      "She's got a smile it seems to me
reminds me of childhood memories,
where everything
was as fresh as the bright blue sky.
Now and then when I see her face,
she takes me away to that special place.
And if I'd stare too long,
I'd probably break down and cry..
,"


zong Bonzo mee met de muziek. Tot mijn verbazing kon hij best goed zingen,



"oh, oh, oh.
Sweet child o' mine.
Oh, oh, oh, oh.
Sweet love of mine.
"


Bonzo beet op zijn lip en keek mijn kant op, ik glimlachte naar hem.
      "Kan die niet wat zachter?" schreeuwde Norah boven de muziek uit.
      "Doe rustig, Norah. Jij kan goede muziek ook niet waarderen zeg..." zei Bonzo met een verveelde blik op zijn gezicht. Norah keek wanhopig mijn kant op, maar ik trok mijn ene wenkbrauw omhoog en trok mijn schouders op. Ik had het gevoeld alsof ik haar een hele arrogante blik gaf.
      "Volgende!" schreeuwde ik boven de muziek uit. Bonzo klikte op de 'Next' knop en meteen vulden nieuwe gitaarklanken de auto.


     
"I see a red door and I want it painted black.
No colors anymore I want them to turn black.
I see the girls walk by dressed in their summer clothes.
I have to turn my head until my darkness goes...
"


zong Bonzo weer luidkeels mee. Ik kreeg kippenvel van zijn stemgeluid.
      Bonzo draaide nog veel meer nummers, hij ging helemaal op in de muziek en ik zong luidkeels met hem mee. Bonzo raakte me op bepaalde punten gewoon en telkens als hij glimlachte, voelde ik me geforceerd om terug te glimlachen en telkens als hij me een knipoog gaf, gooide ik mijn haar even de lucht in.
      "En wie verzint het nou om alcoholvrij bier mee te nemen?" vroeg Bonzo terwijl hij het laatste slokje bier uit zijn blikje dronk. Met zijn vuist plette hij het bierblikje en gooide hij het voor Norah's voeten, waar al meer blikjes lagen.
      "Ja, wie verzint dat nou?" vroeg ik ook.
"Je mag niet rijden met alcohol op, Bonzo." zei Norah met een piepstem.
"Jij weet ook niet hoe je lol moet hebben in je leven, hè Norah? Je lijkt soms wel een non, haha." Ik zag Norah met een rood hoofd wegkijken, maar het maakte me niks uit, Bonzo had gelijk. Ik voelde me goed en blij en vrolijk en anders. Anders dan al die jaren.
      Ik pakte Bonzo bij de beide schouders vast en plaatste mijn hoofd naast de zijne.
      "Heb je 'Enter Sandman' er ook opstaan?" vroeg ik aan hem. Hij gaf me een speelse blik.
      "Jazeker mevrouw." hij lachte en stopte de muziek even om vervolgens mijn aangevraagde liedje te draaien.


     
"Sleep with one eye open,
gripping your pillow tight.
Exit, light.
Enter, night,
Take my hand,
we're off to never-never land.
"


Ik ben in een hoofdstuk-mood vandaag. :3
Oh, en bedankt voor de kudo's, haha. Ook al zijn het er 3, ik vind het hartstikke leuk. (:

Reageer (7)

  • McGuiness

    Hihi, ik mag die Bonzo wel. Van mij mag ze hem daten. Hij is namelijk honderdduizend procent goedgekeurd.

    1 decennium geleden
  • Scribe

    mooi geschreven~!

    1 decennium geleden
  • Altaria

    Ik mag jouw hoofdstukmood wel :3 snel verder dan krijg je van mij een kudo (nee dit is geen chantage dit is ervoor zorgen dat ik een nieuw hoofdstuk kan lezen)

    1 decennium geleden
  • Barnabas

    Ga maar snel verder! (;

    1 decennium geleden
  • DAWSON

    Zeg dat ze wat met Bonzo krijgt, zeg dat ze wat met Bonzo krijgt xD

    verduuur

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen