Emma Walker is uit huis geplaatst. Ze heeft al bij verscheidene opvanggezinnen gezeten, maar wordt steeds teruggebracht naar het opvangcentrum. De mensen kunnen haar simpelweg niet aan, ze gedraagt zich vreselijk, ze steelt, raakt in gevechten en gebruikt zo nu en dan drugs. Als ze bij het 11e opvanggezin komt, is ze ook daar van plan zo snel mogelijk weg te gaan. Totdat ze goed bevriend raakt met de zoon van het opvanggezin, Harry Styles. Als door haar toedoen Harry op het verkeerde pad komt, is een ramp niet te overzien.

Preview
'Hoe is je zus eigenlijk overleden?' vroeg Harry. We zaten samen op het dak van het schuurtje, onze benen hingen over de rand.
Ik ademde even diep in. 'Ze is aangereden toen ze uitging met vrienden, ze was op slag dood.'
Harry was even stil. 'Was ze dronken?'
Ik schudde mijn hoofd. 'Er zijn bloedmonsters genomen, vlak na haar overlijden. Er zat niets in haar bloed, 0.0 promille.'
Harry sloeg zijn arm om mijn schouders en trok me tegen zich aan. 'Het zal wel vreselijk voor je geweest zijn.'
Ik haalde mijn schouders op, maar vertelde hem de waarheid. 'Ik weet het nog zo goed,' fluisterde ik, 'De politie stond opeens voor de deur, toen mijn moeder en ik samen - doodongerust - opendeden, namen ze hun petten af. Ze vertelden ons dat ze dood was gereden, en dat ze geen dader hebben. Die lul was gelijk doorgereden, hij heeft nieteens de moeite genomen te kijken hoe het ging met haar.'
'Maar haar vrienden hebben het toch gezien? Konden ze geen nummerbord noteren?'
Ik schudde mijn hoofd en beet op mijn lip. 'Ze was alleen. Haar vrienden waren nog in de bar.'
Harry schudde teleurgesteld zijn hoofd. 'Ik vind het echt vreselijk erg voor je.'
Ik knikte weemoedig. 'Je leert er mee leven,'


~
Hoe vinden jullie dit idee? Willen jullie in een reactie zetten wat je vind en of je een abo zou nemen? Dankje!
(flower)

Reageer (1)

  • marlot

    ik zou een abo nemen! Ik heb sowieso wel behoefte aan een leuk nieuw verhaal ^^

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen