Foto bij Voorspelling komt uit? - 109

Ik ga waarschijnlijk weer even wat trager posten, ik zit nu écht op een héél moeilijk stuk om te schrijven...
Maar ik ga door hoor!

Oh, trouwens, voor wie het wilt weten:
Yle is hier 11, bijna twaalf (dus Lizzie is even lang in de waterstam)
Lizzie is hier 29, Keylina 22

VIER JAAR LATER

Keylina en mijn ouders waren nog steeds gevangenen van de waterstam, hoewel we hen meer als gasten behandelden. Goed, ze mochten zogezegd hun kamer niet uit zonder begeleiding, maar zelfs daar maakten we wel eens uitzonderingen op. Enkel op het paleis uitgaan bleven we heel streng, dat mocht enkel onder voldoende begeleiding en met hun handen op hun rug. Tenslotte wist de rest van de stam niet dat ze mijn familie waren en zagen ze hen puur als vijand. Zo lang de vuurheer niet mocht weten dat Keylina de waarheid wist – en dat was tot ze besloten had aan wiens kant ze stond en naar huis ging – was het beter dat zo weinig mogelijk personen het wisten. Natuurlijk wisten Diana, Thomatio en Katara het wel, maar die moesten tegen iedereen zwijgen.

Yle was intussen elf jaar, net als Katara natuurlijk. Hun twaalfde verjaardag kwam er over iets meer dan twee maanden aan. Sinds ze tien waren kregen ze allebei de opleiding tot prinses. Natuurlijk hoefde in principe enkel Yle die te krijgen als opvolgster van Yue, maar net zoals Diana kreeg Katara de basisopleiding voor moest het ooit nodig zijn dat ze het overnam als Yue en Yle iets overkwam. Bovendien vonden Yue, Diana en ik dat Katara wel iets meer mocht weten dan gewoonlijk aan een plaatsvervangend prinses werd geleerd, gezien wat ik ontdekte toen de meisjes drie jaar oud waren. Het zou in haar latere leven nog van pas kunnen komen. Yle en Katara stelden zich er geen vragen bij. Ze hadden elkaar altijd gezien als tweelingzusjes en deden bijna alles samen, dus dat ze de opleiding samen genoten vonden ze enkel maar normaal.

Reageer (6)

  • Sneeuwmaan

    eigenlijk wel ja...

    1 decennium geleden
  • Eef95

    OOWWW de hoofdstuktitel klinkt onheilspellend!

    1 decennium geleden
  • Padme

    ze zijn zo lief samen.
    snel verder

    1 decennium geleden
  • Niallene

    Snel verder! <33

    1 decennium geleden
  • Phrase

    Mooi, en VERDER anders gebruik ik mijn waterstuuringsgave om jou te laten verderschrijven:Y).
    En hoe moeilijk het schrijven ook is, je raakt er doorheen, want het is ZOOOOOOOOOOOOO mooi!(flower)(H)(K)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen