Foto bij Deel 5

Ik stond alleen maar te staren en te staren ik wist gewoon niet wat ik zag. In één keer werd ik op mijn schouder getikt ik draaide geschokt om en ik zag dat het Marieke was. Ik vloog haar direct in haar armen en begon te huilen. "Wat is er aan de hand??" Vroeg Marieke aan mij. Maar ik was zo hard aan het huilen dat ik gewoon geen woord kon uitbrengen en wees naar het verstijfde lichaam dat op de grond lag. Het was spierwit en het zag er erg koud uit. "H.. He.. Het is je M..M..Oeder" Zei Marieke Haperend. "Ja zei ik en ik kon al mijn gevoelens niet meer inhouden, Marieke hield me steeds steviger vast. "Maar we kunnen hier niet zo staan we moeten wat doen ik bel de ambulance vast, als je bij je moeder wilt zitten dan kun je dat doen maar ik denk dat het beter is dat je even buiten blijft zitten" Zei Marieke en ze rende al naar binnen om te bellen. Na 3 minuten kwam ze naar buiten en ze kwam naast me zitten het was al die tijd stil totdat de ambulance eraan kwam. Er stapte een man uit en die vroeg waar het was. "Binnen in de gang" zei Marieke en direct daarna kwamen er nog een paar mannen er naartoe gelopen. Er liepen na 10 minuten een aantal mannen naar ons toe gelopen en een man keek mij aan. "Is dit uw moeder?" vroeg de man. "Ja" zei ik met rood betraande ogen. "Dan zal dit geen fijne mededeling zijn maar uw moeder is overleden" zei de man. "Ik voelde de tranen al omhoog komen en ik probeerde me sterk te houden maar dat lukte me niet. Marieke zag dat ook en ze omhelsde me meteen. "Het is het beste dat u met uw vriendin meegaat naar haar huis en dan nemen we aan het eind van de dag contact op met u" zei de man. "Oke" zei ik alleen maar dat was het enige dat ik uit kon brengen. "Zou ik uw telefoon nummer mogen?" zei de man. "Ja mijn nummer is 06-********" zei ik en hij schreef me op. "Gecondoleerd" zei de man. Hij pakte een brancard uit de ambulance liep naar binnen en kwam daarna met mijn moeder op de brancard naar buiten, ondertussen zat de hele buurt ookal toe te kijken. Ik kon het verder niet meer aanzien ik deed de voordeur dicht en ik liep samen met Marieke naar haar huis. De hele weg hebben we niets tegen elkaar gezegt.

REACTIE??

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen