Foto bij 4.

Daar lagen ik en Laura dan, midden op de grond van het appartement. Een beetje giebelend proberen we over elkaar heen te kruipen. We proberen op te staan, maar het lukt amper. ‘Andrea misschien kunnen we..’ Verder kwam Laura niet, ze begon zomaar uit het niets hard te lachen. Ik stond op en probeerde de keuken te bereiken. Een beetje wankelend, maar het lukte. Om een of andere manier had ik altijd honger als ik dronken was. Ik zag een pak cornflakes staan en greep ernaar. Ik had hem vast maar ik viel tegelijkertijd op de grond. Het pak scheurde open en ineens lag ik onder de cornflakes. Blij raapte ik wat op en gooide het weer opnieuw in de lucht. ‘Ik ben in de cornflakes hemel!’ riep ik blij. Laura kreunde. Met moeite keek ze op. ‘Bewaar wat voor mij schat’ zei ze half verward. Ik kroop terug naar Laura en stopte een hand vol cornflakes in haar mond. ‘voor jou, cadeautje’ zei ik lachend. Laura begon ook te lachen, waardoor ze bijna stikte in de cornflakes. ‘gaat goed, gaat goed’ zei ze giechelend. Ik pakte een papiertje op. ‘laten we die maar eens bellen’ zei ik, niet wetend wiens nummer het was. Ik toetste het nummer in op de telefoon. ‘Hallo, met Giovanni Aventi, met wie heb ik het genoegen te spreken?’ Hoorde ik aan de andere kant van de lijn. ‘Hallo domme koe’ zei ik verlamd. ‘Pardon? Weet U wel tegen wie U het heeft mevrouw?’ Zijn stem klonk verbaasd. ‘Dat weet ik maar al te goed.’ Ik was geïrriteerd. ‘Mevrouw ik weet niet waar U het over heeft?’ nog steeds klonk zijn stem verbaasd. Ik drukte de telefoon uit en smeet hem weg. ‘MAAR IK BEN EEN STER’ Schreeuwde ik uit. ‘IK HOOR BEROEMD TE ZIJN, MENSEN HOREN MIJN NAAM TE SCHREEUWEN’ Ik pakte een van de lege flessen wijn en gooide die tegen de muur aan. Ik stond op, wat ik met moeite deed, en liep richting de deur. ‘Jij bent grappig’ giechelde Laura. Ik negeerde het. Ik liep naar de deur. Maar net voor ik bij de deur was, zakte ik weer door mijn benen heen. Stik toch, dacht ik. Ik bleef op de grond liggen. Ik had geen zin meer om op te staan. Geen zin meer om iets te doen. Ik zou nooit meer op auditie mogen komen. Ik zou nooit beroemd worden. Ik zou nooit mijn droom waar mogen maken ..

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen