De volgende ochtend toen Liv wakker werd, zat Rebecca haar vanuit de keuken aan te staren. Ze leunde tegen de rand van de bar, terwijl ze een grapefruit in plakjes sneed. Ze begroette Liv met een vrolijk ‘Good day, Sunshine! Gevolgd door een valse vertolking van de Beatles klassieker. Liv fluisterde iets onbeschofts en draaide zich om, om te zien hoe laat het was. Precies zeven uur. Ze overwoog even of ze nog een kwarier zou blijven liggen tot de wekker af zou lopen, maar besloot het niet te doen. Het was niet de juiste dag om het risico te nemen, vooral aangezien het tijdsverschil en de jetlag haar slaapritme behoorlijk verstoorden. Liv haastte zich langs Rebecca heen naar de douche, gretig om zich klaar te maken om het appartement uit te gaan. Zij en Anna hadden het gisteravond niet hardop gezegd, maar ze wilden allebei niet op hun eerste werkdag verschijnen met Rebecca op sleeptouw. Een uur later had Liv zich in de iets te kleine zwarte rok en het lichtblauwe T-shirt gewurmd die Anna haar de vorige avond had geleend. Ze zou het moeten doen met haar groene gymschoenen. In de derde klas van de middelbare school waren haar voeten gegroeid tot een enorme maat 42, dus ze waren ongeveer twee keer zo groot als die van Rebecca en Anna. Met nog een uur te gaan voordat ze op het kantoor van Music Mix moest zijn, wierp Liv een blik in Anna’s kamer om te zien of ze klaar was om te gaan. Anna, nog maar half aangekleed, trok een gezicht en zei dat ze Rebecca zou begeleiden naar het werk. “Red jezelf,” zei Anna zachtjes. “We hoeven niet allebei met haar opgezadeld te zitten. Maar ik heb wat van je tegoed.” Liv glimlachte dankbaar naar haar kamergenote, pakte haar tas en liep naar de deur. Een kop koffie in een eethuisje aan Oxford street zou haar in de stemming moeten brengen voor het werk. Ze sloot de deur achter zich en huppelde de trap af.

Reactie??

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen