Even een heads-up!
Ik schrijf in het Nederlands, alleen de quotes staan in het Engels.
Veel leesplezier en graag lieve comments! :)

Ciao

‘Be home for dinner,’ zegt Kelly.
‘Sure mom.’ zegt Donny terug en loopt de kamer uit.
Met zijn elektrische gitaar op zijn rug fietst hij naar Keith’s huis.
Donny zit in een rockbandje met vier andere jongens van zijn leeftijd. Hij speelt zelf de elektrische gitaar.
Ook zitten de vijf jongens bij elkaar op school in de klas en zijn een beetje de populairste jongens op school.

Bij Keith thuis gaat Donny via de garage naar binnen.
Daar is het hele bandje al compleet.
Ze zeggen Donny gedag en die pakt zijn gitaar.

Deze vrijdagmiddag gaan ze optreden op school voordat de groep uitgekozenen naar Mexico gaat voor een excursie. Op diezelfde middag wordt die groep uitgekozen.
Donny heeft daar veel zin in. Hij hoopt dat hij gekozen wordt, want het is onder schooltijden.
De band oefent voor een tijdje en ze maken een goede performence. Daarna kletsen de jongens nog wat met elkaar.
Donny gaat daarna weer naar huis.

Thuis aangekomen zet Donny zijn fiets in de garage en loopt via de achterdeur naar binnen.
Zijn moeder staat in de keuken en zegt haar zoon gedag. Ook zegt ze dat Donny’s paspoort binnen is. Sinds een maand is Donny vijftien jaar geworden en krijgt hij zijn eigen paspoort.

Donny ruimt zijn gitaar op en helpt daarna zijn moeder met het dekken van de tafel.
Als het eten op tafel staat is in die tijd Donny’s vader John van werk thuis gekomen. Verder komen ook Donny’s broer Glenn en zijn jongere zusje Daisy aan tafel zitten.
Dan zet John nog een kinderstoel aan tafel en daar zet Kelly haar zoontje Jay in.
Ze beginnen aan het eten en zoals altijd zorgt Jay dat al zijn eten overal komt, behalve in zijn mond.

Drie dagen later is het vrijdag. In de grote aula van de school waar Donny op zit hebben alle 3e jaars plaats genomen op de vele stoelen die daar zijn neergezet.
De band van Donny is al bezig met liedjes maken, maar niet alleen zij vermaken het publiek. Ook andere kinderen hebben opgetreden die middag.

Dan het grote moment aangekomen.
Er zullen zes kinderen uitgekozen worden.
Donny concentreert zich alleen maar op zijn eigen naam.
Daardoor heeft hij niet door dat er al vier namen zijn omgeroepen.
Dan de volgende naam door de microfoon.
Donny concentreert zich nog steeds: Donny, Donny, Donny.
De stem door de microfoon zegt dan: ‘Donny Hayes.’
‘YES!’

Als hij die avond thuis komt en het nieuws vertelt, zijn ze allemaal erg blij voor Donny.
Hij heeft er reuze veel zin in. Over drie dagen gaat de groep naar Mexico. Voordat ze gaan, moeten ze zichzelf nog voor het een en ander inenten.

De dag voor de grote reis speelt Donny nog een avondvoetbalwedstrijd. Hij en zijn teamgenoten doen het erg goed dit jaar. Donny is centrale aanvaller en scoort op commando.
Dit keer staat hij weer in de basis en als de scheidsrechter fluit begint het team van Donny met een sterke aanval. Binnen de eerste drie minuten weet Donny al te scoren. Vanaf een afstand schiet hij de bal hard in het doel. Hij staat meteen stil en steekt zijn vuist in de lucht.

De wedstrijd eindigt met 5-2 en het team is tevreden.
In de kleedkamer krijgt Donny weer veel complimenten.

Thuis aangekomen zitten Kelly en Daisy in de voorkamer en kijken tv.
John is in de keuken aan het proberen het eten voor Jay in zijn mond te krijgen en Glenn is bezig met zijn huiswerk.
Als Donny de kamer in komt zegt iedereen hem gedag.
Donny loopt naar boven en doet zijn voetbalkleding in de was.

De dag erna is het dan zover.
Met de groep van uitgekozenen gaat Donny met de bus naar het vliegveld.
Hij zit naast Keith, die ook is uitgekozen, in de bus en beide hebben het alleen maar over de reis. Het vliegen is voor Donny niets nieuws. Hij gaat wel vaker met het vliegtuig, voor bezoeken naar zijn oom en tante in Miami.

Bij het vliegveld is er gelukkig geen vertraging en gaan ze op de geplande tijd de lucht in.
Na de vlucht gaan de 5 leerlingen met de 3 leraren naar het hotel dat was geboekt voor vertrek.
Het is een goed hotel. Ze zijn om 17.00 uur aangekomen en iedereen is erg moe, dus gaan ze vroeg naar bed om uit te rusten. Morgen gaan ze beginnen met de excursie.

De volgende dag gaan ze naar een museum waar veel kunststukken liggen van vele jaren geleden. Saai, maar toch wel een beetje interessant.
De kinderen mogen vrij door het museum lopen en Donny en Keith zijn naar een balie gegaan waar ze drinken kunnen bestellen. Donny spreekt goed Spaans, want op school haalt hij daar altijd goede punten voor. Hij heeft altijd een goed gevoel bij vreemde talen. Hij bestelt wat te drinken en de twee jongens gaan zitten aan een tafeltje, in de buurt de balie.

Keith en Donny kennen elkaar het langst uit de band. Ze hebben vroeger samen al op de kleuterschool gezeten en sinds toen altijd goede vrienden gebleven.

Dan komt de dame van achter de balie en brengt de twee cola naar de jongens.
‘Gracias.’ Zegt Donny en betaald.

Na twee slokken loopt er een leraar op de twee jongens af. Hij trekt een glimlach als hij ziet dat de twee jongens doelloos naar buiten kijken. Zij vinden net als hem het museum niet veel aan.
Als de leraar klaar staat om iets te zeggen, komt er achter hem ineens een hoop kabaal.
Iedereen in de buurt kijkt op. Er komen ineens 4 mannen met een bivakmuts op naar binnen gerend. Ook dragen ze een geweer.
Dan rennen ze naar waar Donny en Keith zitten.
Voordat ze daar komen wordt de leraar met lomp geweld omver geslagen.
Van de schrik staan Donny en Keith op.
Als één van de mannen Keith op de grond slaat grijpt een ander Donny vast.
Die nemen ze mee en rennen naar buiten.
Donny stribbelt enorm tegen. Met al zijn kracht probeert hij los te komen, maar als ze buiten bij een busje komen slaat een andere man met de achterkant van zijn geweer Donny tegen zijn hoofd en hij raakt bewusteloos.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen