Foto bij Introduce/Something

Eerste stukje, beetje inhoud achtig iets, nog niet echt een hoofdstuk. xx
Dit is de eerste keer dat ik in de ik-vorm werk, en er zitten dus nog een paar foutjes in, waarschijnlijk.

Ik keek op, glimlachend naar de witte glanzende merrie, Insecure. Insecure is een Andalusiër, pas 4 jaar oud en drachtig, van de zwarte Andalusiër, de legende Secretariat. Ze is 10 maanden drachtig. Ik heb Insecure vanaf veulen af aan, Ik was 14 toen Insecure geboren werd, nu ben ik 18.

Insecure stond tevreden te grazen, in het grote weiland, prachtig groen. Om het weiland was een stevig, wit hek en in het weiland stond een hoge boom waar ik tegen aanlag. Ik keek naar de bolle buik van Insecure, blij. Ik had geen geduld om tot zolang te wachten. Ik keek op toen er enkele, kleine regendruppeltjes op mijn hand voelde vallen. Ik stond op en floot zachtjes, waarop de merrie omhoog keek. Ik liep naar het hek toe, en opende die. “Kom In!” Riep ik, afwachtend. Ik sloot het hek achter de merrie weer, toen die erdoor was gegaan. Ik liep naar de grote stallen, ruimte voor 8 paarden. De stallen waren groot en wit, ik liep naar stal 4, waar een bord stond met gouden letters; Insecure. De merrie had haar naam aan haar karakter te danken, toen ik haar net had gekocht, was ze erg onzeker, en een beetje schuw. Ik duwde de staldeur open en Insecure stapte langzaam naar binnen, waarnaik de deur weer dicht deed toen ikzelf er ook instond. Ik haalde een pepermuntje uit haar broekzak, en stak mijn hand uit, naar Insecure. Ik zag dat Insecure het zachtjes, voorzichtig pakte. De merrie brieste, en ik glimlachte.

Verder/Stoppen?
Tips/Tops?


xx.

Reageer (1)

  • HaZaLiLoNi

    Beetje laat maar DOORGAAN.! :) xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen