Samira.

Ik keek naar Maud en beet op m'n lip. Ik wilde even niet aan haar denken en ik begon een gesprek met Kiki en Storm aan.
'Haai', zei ik.
Kiki keek meteen verrast op.
'Hoi'.
'Zijn jullie al lang op de camping?' vroeg ik ietwat aarzelend.
'Al een paar dagen. En jullie?'
'Dit is de tweedde dag'.
'Oh. Zijn jullie hier al wel eens eerder geweest?'
'Ehh, ik niet. Maar ik weet niet of Maud hier eerder is geweest?'
Ik wierp een blik op Maud.
'Ze vind Tom het einde?'
'Blijkbaar'.
Ik zuchtte hoorbaar en ging met mijn armen over elkaar zitten.
'Dat vinden de meesten, maar na een paar dagen vind Tom hen niet meer leuk. En dan gaat ie niet meer met ze om'.
'Oh'.
'Komen jullie hier vaak?'
'We komen hier al vanaf we klein waren'.
'Nee, ik bedoel of jullie vaak naar het strand gaan'.
'Oh, haha, ja best veel eigenlijk, wat kan je hier anders doen? Ja oké, shoppen, maar voorderest?'
Kiki lachtte.
'Naar musea, fietsen, wadlopen...'
Opeens had Storm zich bij het gesprek gevoegd en noemde nog een aantal dingen op.
'Oké, ik weet genoeg!'
Ik glimlachte naar hem en ik begon me weer in te smeren, omdat ik me nogal ongemakkelijk begon te voelen. Storm had namelijk zo'n bril waarbij je zijn ogen niet kon zien. Daar kon ik niet tegen en ik keek weg.
'Ik vind Karin eigenlijk heel irritant. En Jesper ook',zei Storm, 'en eigenlijk vind ik Tom ook niet zo aardig'.
'Nee, ik vind Karin en Tom ook niet aardig, maar Jesper heb ik nog niet echt gesproken ofzo'.
Ik legde de zonnebrand weg en ik ging in een andere positie zitten, waarbij er zand op mijn benen kwam en ik probeerde het weg te vegen. Ik was alweer vergeten dat ik zonnebrand ophad en het bleef ook nog aan mijn handen plakken.
'Lukt het?'
'Ja hoor'.
Eigenlijk helemaal niet en ik keek Kiki om hulp. Zij seinde naar de zee. Dus ik stond op en liep naar het water. De linie van schelpen deed pijn aan mijn voeten en toen ik bij het "harde" stuk zand was moest ik even een schelp tussen mijn tenen uit vissen. Daarna liep ik direct door naar het water, wat al best wel ver was, want het was eb. Ik voelde het koele water aan mijn benen en ik liep net zover het water in dat mijn hele benen onder water stonden. Toen pas waste ik ook mijn handen en ik keek achterom. Jesper had zich verzameld bij Kiki en Storm. Maud en Tom waren dus nog ergens in het water. Toen ik genoeg had van het zeewater, wat beet in mijn wondjes, liep ik terug, extra voorzichtig bij de schelpen totdat ik weer op mijn handdoek zat.
'Hoi', zei Jesper en ik keek hem aan.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen