Foto bij Hoofdstuk #2

Ik kreeg een schop tegen m'n achterbeen en ik zakte in elkaar. Ik hoorde voetstappen weggaan. Ik draaide me snel om maar ik was te laat. Wat is dit wie heeft dit gedaan en heeft dit iets met de aanrijding te maken. Ik denk het niet. Ik zag een briefje op de grond liggen onder een steentje. Ik pakte het briefje op: Hinne, stom klein rocksterretje. Pas maar op met wat je doet. Ik kan alles voor je verpesten. Een koude rilling bekruipt mijn lichaam. Ik stop het briefje in m'n broekzak en loop snel de videotheek in. Niemand kijkt me raar aan, niemand heeft iets vernomen van wat er zojuist buiten voor de ingang is gebeurd. Behalve die twee meisjes een stukje verder op kijken me de hele tijd aan. Ze komen me wel redelijk bekend voor, volgens mij van shows maar ze komen hier niet uit de buurt anders had ik ze wel vaker gezien. Ze komen voorzichtig naar mij toe lopen als ik bij de horror films sta te kijken. 'Hey Hinne, ehmm. Mogen we misschien op de foto?' 'Natuurlijk!' Ik ging tussen de meiden in staan en een andere bezoeker van de videotheek maakte een foto. 'Komen jullie hier uit de buurt?' vroeg ik. 'Ja, nou ik woonde eerst heel ver weg van hier alleen zijn wij hier heen verhuisd,' zegt een van de meiden. Ze lijken me een jaar of 15 beide blond. 'En ik ben haar vriendin en logeer bij haar dit weekend,' zegt het andere meisje. 'Oke, leuk jullie te ontmoeten zeg maar,' zeg ik. Het ene meisje die hier logeert loopt snel naar een film rek toe omdat iemand anders bijna de film wil pakken waar zij de hele tijd al naar stond te kijken toen ik binnen kwam. Het andere meisje bleef bij mij staan. 'Hey ehmm, dit klinkt misschien raar maar mag ik je nummer?' Ik vroeg het voorzichtig maar ze moest lachen en pakte mijn Iphone aan en typte haar nummer in. Ze zette het onder de naam 'Lincy'. 'Oke, Hoi Lincy.' 'Hoi Hinne,' zei ze, 'Oh, sorry ik moet snel een film hebben en dan weg anders wordt m'n moeder boos. haha. Doei' Ze gaf me een knuffel en ik kuste haar wang. Haar vriendin kwam aanlopen met een film ze liepen naar de kassa rekende af en verlieten de winkel. Ik pakte een heftige thriller uit een rek en liep naar de kassa, betaalde en verliet ook de winkel. Lincy was al weg. M'n moeder stond alweer voor de deur en ik stapte snel in.
Eenmaal thuis legde ik de film op tafel en liep ik naar m'n kamer. Ik sloot de deur achter me dicht. M'n moeder zou nu wel denken; wat gezellig. Maar ik moet Lincy sms'en en kijken of ze twitter heeft. Het is heel raar maar ik heb het gevoel dat ik sinds een hele tijd weer een keer heel verliefd ben, en deze keer was het liefde op het eerste gezicht. Toen m'n laptop opgestart, werd opeens m'n beeld zwart. Er liepen geanimeerde rode bloed druppels over het zwarte scherm. En toen verscheen er een tekst: Je hebt geluk gehad vanavond, maar ik weet je te vinden. Je gaat dood! Ik probeerde het weg te klikken maar het wou niet weg. 'HINNE, JOCHEM! Rami en Bjørgen zijn er!' Ik klap snel m'n laptop dicht en probeer het beeld uit m'n hoofd te krijgen. Ik loop naar m'n kamer uit en glij de trapleuning af. Jochem komt ook net aanlopen. 'Hey sexy boy! Alles goed?' vraagt Rami en lacht. Ze komen naar binnen lopen, hangen hun jassen op de kapstok en gaan op de bank in de huiskamer zitten. Ik schenk 4 glazen cola in, terwijl ze misschien liever aan de drank gaan maar dat doen ze straks dan maar. Jochem pakt een heleboel zakken chips en popcorn doet dat in bakken en we zetten alles op de tafel voor de tv. Rami heeft de film al aangezet en Bjørgen heeft het lekkerste plekje al opgezocht. 'Ik ga naar boven, jullie redden het wel hè?' zegt m'n moeder die richting de trap loopt. We knikken. Iedereen zit helemaal in de film ik krijg het beeld van het bebloede scherm en de tekst niet uit m'n hoofd. Je gaat dood, dat is een echte bedreiging. Er zijn zoveel rare dingen gebeurd vandaag. Als ik het eindelijk vergeten ben en me kan concentreren op de film wordt aangebeld. Jochem loopt naar de deur,'Hey broertje, er is een brief voor je.' Ik kijk op en pak de envelop aan. Ik open hem. Er zit een zakmes in. Ik schrik me dood. 'Wat is het?' vraagt Jochem. 'Owh ehhh. Niks.' Jochem trekt de envelop uit m'n handen en houdt hem op de kop. Het zakmes valt eruit. 'NIKS?! Er zit een zakmes in, Hinne wat is dit?' vraagt Jochem, Rami en Bjørgen kijken geschrokken op. 'Dat weet ik niet, ik wordt bedreigd!' Iedereen schrikt. Dan wordt er keihard op de achterdeur gebonkt. Ik doe het bijna in m'n broek.

Reageer (4)

  • oslxbelieber

    beter schrijf je door c: k ben fucking niewusgierig wat er verder gaat gebeuren ahaha

    1 decennium geleden
  • Lovecupcakes

    omg best wel creepy dit...

    1 decennium geleden
  • oslxbelieber

    omg echt freaky dit ahaha.

    1 decennium geleden
  • Heartstrings

    SCHPANNEND.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen