Al een tijdje loopt ijsje over straat. Hij kijkt om zich heen, maar weet niet goed waar hij heen moet. Ook krijgt hij het steeds warmer. Hij voelt een druppel pistache langs het koekje glijden. Hij loopt maar snel verder en hoopt dat hij een plek tegenkomt waar hij in de schaduw aan kan sterken.

Ondertussen een kilometer verderop.
Mama, ik wil geen nieuw ijsje! Ik wil mijn pistache ijsje met chocolade!' het meisje stampt op de grond.
'Jeetje, ik kan je toch een ander pistache ijsje met chocolade geven?' vraagt de moeder, inmiddels geen raad meer wetend met het kind.
'Nee!!! Ik ga hem wel zoeken.' het meisje loopt kwaad weg.


IJsje is aangekomen bij een groot meer. Hij kijkt om zich heen om te zien of er een schaduwplek is. Het enige wat ijsje ziet is een boom. Het nadeel is alleen dat die boom op zand staat. Dat is met dit weer vast hartstikke heet aan de voeten! IJsje denkt even na, maar neemt daarna de beslissing om snel over het hete zand te rennen en dan in de schaduw te gaan zitten. IJsje neemt een aanloop en rent over het zand. Net als hij bij de schaduw aan is gekomen valt hij. Zijn hele hoofd zit onder het zand. Wat nu?


__________

Ahah ben het met mij eens: dit verhaal is geniaal. Hè dat rijmt!
Hope you liked it ;D
Xx Siliness

Reageer (1)

  • Havok

    OMYGOD!! GAAT HET WEL GOED MET IJSJE?!?

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen