Foto bij 8.

De volgende ochtend schreef ik gauw een brief naar mijn ouders, douchte me en deed mijn schoolgewaad aan. Samen met Hermoine ging ik naar de Great Hall om te ontbijten. Bij de Great Hall zagen we dat Harry en Ron er al waren. ‘Goede morgen’ zeiden we. ‘Morgen’ mompelden ze. We gingen zitten en aten wat. Professor McGonagall deelde ondertussen de lesroosters uit. We hadden alle 4 het zelfde rooster. Het was niet zo heel moeilijk om de lokalen te vinden, maar Harry en Ron die hadden de grootste moeite. Foppe de klop geest die was echt irritant! En sommige spooken die donken zo onverwachts op dat je je dood schrok. Argus Filch was echt het ergste wat je kon tegen komen! Filch had een kat Mrs. Norris een mager stof kleurig beest met uitpuilende licht gevende ogen net als die van Filch zelf, ze parodieerde vaak alleen door de gangen en als ze zag dat je iets deed dat niet mocht, als je ook maar een streepje over de schreef ging schoot ze direct weg om Filch te halen die dan 2 tellen later hijgend en piepend kwam aan schokken. Filch kon de geheime gangen op Hogwarts het beste van iedereen, behalve de broertjes Weasely misschien en kon even onverwacht opduiken dan welk spook dan ook. De leerlingen konden zijn bloed wel drinken en hoopten vurig dat ze Mrs. Norris ooit nog eens een fikse schop zouden kunnen verkopen. De lessen waren op zich wel leuk maar konden ook vermoeiend zijn. Elke woensdag bestuderen we de hemel door een telescoop en leerden dan de namen van de sterren en de bewegingen van de maanen, 3 keer per week gingen we naar de kassen achter het kasteel voor onze lessen Herbology van Professor Sprout, het saaiste vak wat ze op Hogwarts geven is History of Magic de enige les die werd gegeven door een spook Professor Binns, hij was stok oud geweest toen hij voor het haardvuur in de docentenkamer in slaap viel en de volgende ochtend had hij zijn lichaam achter gelaten om les te geven. Professor Flitwick gaf les in charms en was een piep klein tovenaartje die op een stapel boeken moest staan om over zijn bureau heen te kijken. Toen hij aan het begin van onze les onze namen op las en bij die van Harry kwam piepte hij van opwinding, viel van zijn boeken en verdween uit het zicht dat zelfde gebeurde bij mijn naam. Professor McGonagall was weer anders, ze was steng en intelligent en zei tijdens onze eerste les gelijk waar het opstond. ‘Transfiguration behoord tot de ingewikkeldste en gevaarlijkste takken van Magic die jullie op Hogwarts zullen leren’ zei ze. ‘Wie zich tijdens de les misdraagt kan opkrassen en hoeft niet meer terug te komen, jullie zijn hier bij gewaarschuwd’ Na een hele hoop aantekeningen hebben gemaakt mochten we een lucifer veranderen in een naald. Aan het eind van de les waren die van mij en Hermoine ietsjes veranderd. We hadden ons allemaal verheugd op The Defence Against the Dark Arts, maar het bleek dat Quirrells lessen niet helemaal serieus konden worden genomen, in zijn lokaal hing een doordringende knoflookwalm die volgens de geruchten bedoeld was om een vampire af te weren met wie hij in Roemenië aan de stok had gehad en die hem, zo vreesde hij, ooit nog eens te grazen zou komen nemen. Op vrijdag ochtend was een belangrijk moment voor Harry en Ron, ze wisten naar de Great Hall te komen zonder 1 keer te verdwalen.

Reageer (1)

  • TouyaRima

    more ?? (flower)
    Anders word je morgen helemaal lek geprikt ^^

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen