Foto bij 017

team gale bitches.

Ik kijk naar de grote schermen achter me en zie hoe Roan ontvangen word door Ceasar. Hij ziet er nog zelfverzekerder uit dan dat hij met mij is. 'Dus, Roan! Ik heb net met je zus gepraat over je familie, dus daar hebben we het genoeg over gehad. Ik wil wel eens weten of zo'n knappe jongen als jij een geliefde thuis hebt!' Vraagt Ceasar en het publiek begint te joelen. Er word ingezoemd op zijn hoofd en je kan een lichte blos niet ontkennen. 'Nou.. Nee niet thuis. Maar ik heb hier wel een paar leuke meisjes zien rondlopen... Vajenne uit District 1 is natuurlijk prachtig. Elizabeth en Nora zijn ook niet verkeerd..' Zegt hij met een grote glimlach. Ik glimlach mee, hij doet het goed en ik ben best blij voor hem. Ceasar begint hard te laggen en het publiek doet vrolijk mee. 'Nou, Roan ik wens je veel sterkte in deze moeilijke keuze! En ik moet je nageven, je hebt een goede smaak voo-' Ceasar word alweer afgebroken door de zoemer die aangeeft dat de 3 minuten over zijn. Het publiek juigt, Roan geeft een buiging en het meisje van 12 komt onzeker opgelopen. Ze heeft een rode simpele jurk aan. Ik zie tranen in haar ogen en ze haalt snel adem. Ik word teruggebracht naar mijn kamer, waar ik meteen mijn belachelijke make-up eraf was. Als ik gedoucht en al op bed zit, komt Hocan binnen. 'Goed gedaan meis.' Mompelt hij terwijl hij naast me komt zitten. 'Morgen begint het. Ik ga zoveel mogelijk sponsors voor jullie verzamelen. Vergeet niet, doe de eerste paar dagen samen met Roan. Ontwijk de Beroeps, ze zijn goed en gevaarlijk. Heb je een aandenken uit je District?' Vraagt hij. Ik kijk om me heen en zoek naar iets dat ik mee kan nemen. Mijn aardappelzakjurk? 'Nee.' Antwoord ik. 'Moest dat dan?' 'Nee, maar het zou handig geweest zijn. Is er een soort gebaar dat je naar je District kan maken?' Vraagt hij dan. 'Nee, dat is er ook niet.' 'Hmpf. Oke.' Bromt hij en hij staat op. 'Ik ga naar huis. Ik ga niet morgen jullie ook nog uitzwaaien. Ik ga tactieken bedenken om sponsoren binnen te halen.' Zegt hij. 'Succes. Blijf leven.' Zegt hij als laatst en Hocan verdwijnt voorgoed uit het zicht. Mijn hoop op te winnen is veel kleiner geworden. Moet ik me wel aansluiten bij de Beroeps? Uiteindelijk zullen ze Roan moeten vermoorden, want ik ga het niet doen. Ik ga in bed liggen en wacht tot mijn oogleden zwaar worden. Na een paar uur val ik in slaap.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen