Foto bij |012|

Ik had nu geschiedenis in lokaal 023. Ik liep er heen met de meiden maar halverwege moest Roxanne een andere gang in. iedereen die geschiedenis had dit uur, stond te wachten voor het lokaal en stonden de laatste roddels uit te wisselen. Toen de leraar er eindelijk aankwam, deed hij de deur van het slot af en liet iedereen binnen en begroette ze. Van verschillende kanten hoorde je ‘Hallo’. Ik ging samen met Chayenne ergens achterin zitten. Ik pakte me boeken er bij die ik had gekregen. ‘Goed kinders, de vorige keer hebben we het over de Romeinse tijd gehad. Weet iemand daar nog wat van?’ Er gingen een paar vingers omhoog. ‘Jah, Julia. Zeg het eens’ ‘In de Romeinse tijd, was alles veel simpeler. Ze vonden het leuk om mensen te laten vechten voor hun leven. En ehm… ze hebben veel gebouwen gebouwd?’ zei een meisje ergens voorin de klas. ‘Goed, goed. Weet iemand anders nog wat?’ en zo ging het even door tot hij mij opmerkte. ‘Ik zie dat we een nieuwe in de klas hebben. Meisje kom eens naar voren?’ en hij wenkte me. Ik liep naar hem toe en ging voor in de klas staan. ‘Zo, hoe heet je?’ ‘Ik heet Amaya meneer’ zei ik beleefd. ‘Mooi, je bent hier zeker nieuw in het dorp?’ ‘Jah, ben net verhuisd’ ‘Goed, je mag weer gaan zitten. Ik ben mr. Kliff , maar zeg maar Danny’ ik ging snel weer zitten en keek weer naar het bord. Danny zette een filmpje op en ging weer zitten achter zin bureau. Het filmpje ging over de 2e wereld oorlog. Wat een verschrikkelijke tijd was dat zeg. Gelukkig heb ik dat niet mee hoeven maken. Na afloop van het filmpje stelde Danny wat vragen en kondigde het einde van de les aan. Iedereen pakte z’n tas in en liep of naar de volgende les of naar buiten of naar de kantine. Ik liep naar buiten toe want ik wou gewoon even wat rust hebben. Ik ging rustig op een muurtje zitten en pakte mijn mp3 er bij en ging muziek luisteren.

Na een tijdje kwam er een groepje jongens aan die zichzelf wel heel stoer vonden en dachten het leuk te vinden om mij van het muurtje af te duwen. Toen ik van het muurtje viel moest iedereen van het groepje lachen. ‘Wat nou? Ben je gevallen?’ lachte er eentje. ‘Nee ik ben geduwd door een stel klote kinderen die denken dat et leuk is om anderen pijn te doen’ zei ik kwaad. ‘Oeh.. Wat ga je doen meisje? Je vriendje er bij halen?’ lachte de jongen die me had geduwd. ‘Nee, maar wel dit’ ik stroopte snel me mouw op en gaf hem een klap in z’n gezicht. Ik liep snel weg voordat iemand het had gezien. ‘Die nieuwe durft wel zeg!’ hoorde ik er nog eentje zeggen. ‘Ach hou je bek toch mafkees’ snauwde de jongen die ik had geslagen. Jee, ik wordt echt agressief.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen