Mijn Beste Steun en Toeverlaat,

Vandaag zijn we dus gaan shoppen in Antwerpen. En ik zweer het je, die Disneywinkel is zo zalig! Ze hebben mij en Lis er met geweld moeten uit sleuren anders waren we er de hele dag gebleven. We zijn ook nog veel andere winkels binnengelopen en ik zal het erop houden dat mijn kast weer goed gevuld is. Xan heeft in een bloemenwinkel een roos voor me gekocht, schattig vind je ook niet? En we zijn Elias en Sam een tijdje verloren in een of andere fotowinkel. En ooh, we zijn bijna elke parfumwinkel binnengelopen die we tegenkwamen en ik ruik naar allerlei verschillende testers tesamen. Maar het was wel fun. We deden een soort van parfumgevecht zeg maar. Iedereen nam een tester en toen begonnen we op elkaar te spuiten, liefst met de parfums die het minst lekker roken, tot we werden buitengesmeten door enkele winkelverantwoordelijken. Ik heb weer eens veel afgelachen vandaag. We zijn ook nog pannenkoeken gaan eten in een of ander pannekoekenhuis maar we waren iets te luidruchtig blijkbaar want de serveuse worp ons altijd vuile blikken toe. We hebben omtebeurt ondert vuilst terug gekeken. Uiteindelijk heeft ze ons niet meer opgediend maar het werk aan iemand anders overgelaten. Nuja, de pannenkoeken waren lekker en ik denk niet dat ze stiekem vergiftigd heeft. Midden op de Meir was er ook een tekenaar bezig en zijn tekeningen waren echt mooi! Toen er een menigte rond hem was verzameld daagde hij iemand uit om naar voor te komen en een ‘tekenbattle’ te houden. Het kwam erop neer dat hij en de andere tekenaar hetzelfde moesten tekenen en het publiek dan moest beslissen wie er had gewonnen. Ik werd een beetje hardhandig naar voren geduwd door mijn vrienden terwijl ze dingen riepen als ‘je kunt het!’ ‘Komaan, toon eens wat je kunt” Ik moet ze nog altijd terugpakken daarom. Ze overschatten mijn tekentalent echt zwaar. Maar goed, ik ben de uitdaging aangegaan en het publiek besloot dat we een vleugelpiano moesten tekenen met een vaas bloemen op. Die mensen denken echt dat tekenen niet veel tijd in beslag neemt. Maar ik kan je verzekeren, als je een mooie tekening wilt maken ben je toch een tijdje bezig. De man heeft hen dan ook bevolen om na een uur terug te komen om onze prestaties te beoordeelen. Volgens mij is uiteindelijk de helft niet maar teruggekomen. Maar goed, ik had dus maar een uur. Mijn vrienden zijn wat nabijgelegen winkeltjes ingedoken terwijl ik me concentreerde op mijn potlood en het witte blad voor me. Na een uur had ik een mooie schets met hier en daar wat extra schaduwinvallen en een vaas met grijze bloemen die ik nog wou inkleuren maar waar ik dus geen tijd meer voor had. Toen ik een blik wierp op de tekening van de man naast me zag ik dat hij niet veel verder was kunnen vorderen. Hij had 1 bloem half kunnen in kleuren maar dat was het dan ook. Het verbaasde me dat zijn piano zo hard verschilde als die van mij. Zo zie je maar dat je zelfs het eenvoudigste onderwerp anders kan interpreteren. Het publiek heeft uiteindelijk mij als winnaar uitgekozen en de man had me als prijs een setje professionele potloden cadeau gedaan. Ik kan nog altijd niet geloven dat ik ben gewonnen. Maar het was dan ook geen professionele jury die ons had beoordeeld. Nadat ik de man nog eens hartelijk had bedankt zijn we nog eventjes de Disney Store binnengesprongen om ons nog wat te amuseren met de spiegel en zijn toen terug naar huis gegaan. Het was een geslaagde dag, dat kan ik je wel vertellen. Oh Sam heeft me weer eens nodig, secondje.

Hier ben ik weer! Hij wou zijn kamer anders inrichten en ik moest hem helpen om zijn kast en zijn bed te verplaatsen. Het is ons gelukt! Al verschuifden we het bed slechts 1 centimer per seconde. En het plan om de kast te verplaatsen met alles er nog op en in was niet zo slim want op een bepaald moment vlogen de deuren open en vielen zijn kleren op de grond. Die hebben we dan nog mogen opvouwen nadat we een paar minuten plat lagen van het lachen. Maar nu ga ik mijn bedje eens opzoeken. Tot de volgende!

Reageer (1)

  • Beronica

    Serveuse? Is het niet gewoon een serveerster? (het mannelijke woord daarvoor is namelijk ober) En er zitten verder nog wat foutjes in =( Maarja, daar kan je natuurlijk niks aan doen, want 't is wel weer superleuk geschreven! Zo'n teken-battle lijkt me echt cool om te zien, stiekem ben ik benieuwd naar d'r tekening! En ik wilde ook naar de Disney Store =( Gauw verder + kudootjewootje!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen