Foto bij DG - 14

Een week later liet Didderic Gertrudis en Baldewin naar zijn kamer komen.
“Ik wens een zoon,” sprak Didderic, “en ik hoopte dat jullie mij een konden schenken.”
Gertrudis en Baldewin bedreven samen de liefde vanaf het moment dat Gertrudis zich daar klaar voor voelde, terwijl Didderic er voor zorgde dat ze niet betrapt werden. Twee jaar later schonken ze Didderic een prachtige zoon: Stephan.
Flore en Stephan hadden een mooie jeugd, in een groot huis temidden van bedienden. De oude bedienden van Baldewin waren allen welkom bij Didderic en Gertrudis, die Baldewins oude huis als buitenverblijf gebruikten, waar ze dikwijls feesten gaven.
Baldewin werkte zijn hele leven als slaaf voor Didderic, maar hij werd goed verzorgd en kreeg een lichte voorkeursbehandeling tegenover de andere slaven.
Clara moest niet meer werken, aangezien ze enkel bij Gertrudis had gewerkt als familietraditie, en behalve voor haar dochter voor niemand financieel moest instaan. Zij en haar dochter Sophia bleven als vrienden en geëerde gasten bij Didderic en Gertrudis wonen, hoewel ze Gertrudis steeds bleef helpen met de opvoeding en kledij van Flore en Stephan.
En iedereen leefde nog lang en gelukkig!

Einde

Reageer (1)

  • NEWgirlS

    en dan nu et rapport tam tam tam taaaam
    xD

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen