Foto bij What must I do?     ~6~

Het is ongeveer 1 uur, we liggen alledrie bij Veerle op haar kamer, het past maar net. “Jullie gaan nu toch wel slapen he” zegt Veerle’s moeder. “Ja mam” zegt Veele. “Oke dan, welterusten meiden” zegt Veerle’s moeder en doet de deur van onze kamer dicht en loopt naar beneden. “Dus niet he” zegt Veerle met een grijns.

Na nog wat melig gedoe is het ondertussen al 3 uur. “Jongens ik word toch langzaam moe hiero” zeg ik gapend. “Kom op oude oma, je gaat nu toch nog niet slapen zeg” zegt Evie. “Ja oma, slapen is voor watjes” zegt Veerle er nog achteraan. “Haha dit word je nieuwe bijnaam; oma” zegt Evie. Veerle komt niet meer bij van het lachen. “Haha heel grappig” zeg ik droog. “Maar ik zit nog steeds met mijn vader-probleem” zeg ik nu weer serieus. “Owja” zegt Veerle die nu weer recht is gaan zitten. “Misschien moet je eens met zo’n vertrouwenspersoon op school gaan praten” zegt Evie. “Maar als die dan met mijn ouders willen praten? Ik wil echt niet dat ze naar mijn huis komen. Mijn vader vermoord me als hij erachter komt dat ik het aan iemand verteld heb” zeg ik. “Evie heeft gelijk, je kunt het beste met zo’n vertrouwenspersoon gaan praten. Die hebben er meer verstand van dan ons” zegt Veerle. “Ja ik weet het, maar ik durf gewoon niet, ik ben bang dat ze naar mijn huis komen en dat mijn vader er dan achter komt dat ik het verteld heb. Of dat ze hem, of mij, uit huis halen. Ik zie het toch een beetje als verraad, want hij is en blijft toch mijn vader” zeg ik. “Ja dat snappen wij ook wel, en het is ook heel moeilijk, maar toch is het beter om het aan een vertrouwenspersoon te vertellen. Zij hebben er meer vertand van” zegt Evie. “Ja Lotte, ik weet dat het moeilijk is maar we willen gewoon het beste voor je, we kunnen het niet aanzien dat jij zomaar geslagen word. Je moet hier gewoon iets aan doen, dat zei je zelf toch ook al” zegt Veerle. “Ja dat heb ik inderdaad gezegd”. “Ja. En de enigst manier is om het toch aan iemand te vertellen” zegt Veerle. “Oke oke, ik ga wel” zeg ik zuchtend. Veerle en Evie glimlachen.

Reageer (5)

  • hopingfxck

    wow, spannend ...

    1 decennium geleden
  • breedbek

    Woh! Het lijkt wel bijna hetzelfde wat ik mee heb gemaakt, maar ietsie minder erg.

    1 decennium geleden
  • VocalVoicess

    VEDER!!!!!

    1 decennium geleden
  • Snowfox

    Snel verder
    Het is spannend
    Ik hoop maar dat niemand zoiets lang heeft

    1 decennium geleden
  • Butterflies

    Je hebt gelijk, ik hou er ook van om lange reacties te krijgen, dus jij krijgt die van mij ook &aangezien ik makkelijk lange teksten schrijf doe ik het zonder veel moeite en graag :]

    Maar over yaa storie, ik vond het weer een superdeeltje, maar het laat me ook aan mezelf denken, misschien zie jij dat ook wel? Maar in elk geval super gedaan! Als je zo doorgaat komt er nog een groot: Amber en Karen boek :]

    We worden zo beroemd, niemand kan ons nog wat maken, dit komt vast arrogant over, maarja it's my life duhhh, de beste XD

    XX

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen