Deel zeventien

Lilly;
Een halfuur later kwamen we “thuis” aan. Iris had me twee minuten ervoor al wakker gemaakt. Ik keek eens goed om me heen en zuchtte diep. De wijk waar we gingen wonen was een residentiële woonwijk, zoals in Desperate Housewives. Hij heet Guildwood. ’s Winters is een matige winterdag hier -5 graden Celsius. En ik die dacht dat het in België koud was in de winter… Toen we allemaal de auto uitstapte en de koffers naar binnen gedragen hebben, legden mama en ik Jamie en Lizzy in hun bedje. De meeste meubels van thuis hadden we verkocht en mama en papa hebben er hier nieuwe gekocht. Bijna het hele huis was ingericht: De woonkamer, de keuken, de eetkamer en de badkamer, mijn ouders hun slaapkamer en die van Lizzy en Jamie. Onze slaapkamers mochten we zelf inrichten, ongeacht wat het kost, zei papa. Iris en ik zijn blij met wat simpels en gezelligs, maar als je dat tegen Wouter zegt dan ben je geruïneerd ! Als je hem liet doen, zou hij een flatscreen tv, jacuzzi en twee waterbedden kopen, dat had papa ondertussen ook wel door en heeft bij hem mee beslist over zijn kamer. Ik stapte mijn kamer binnen, die ik deelde met Iris, en zette mijn koffer op de grond. Ik zag twee eenpersoons bedden staan, een grote kleerkast en een wastafel. De muren waren kraakwit en er stond ook nog een heel klein balkon. Romantisch, dacht ik. Bij dat woord dacht ik weer aan Stef en mijn ogen begonnen de branden. Ik zette mijn koffer op een van de bedden en begon uit te pakken. Vanavond als Iris sliep, zou ik openmaken wat Stef mij gegeven heeft, vlak voor we vertrokken. Ik wou het nu al doen, maar ik dacht dat het beter was van niet. Toen ik mijn kleren in de kast had gestopt, was Iris ondertussen ook al begonnen met uitpakken. “Ik ga even het huis verkennen.” zei ik tegen haar, een beetje overbodig. Ik begon bij de voordeur, ik liep de hal door. Aan de linkerkant had je een badkamer en de enorme woonkamer waar de eetkamer en de keuken mee verbonden was. In de keuken was er een trap die naar de bovenverdieping leidde. Het zag er allemaal heel modern uit, maar tegelijkertijd ook heel fris en gezellig. Aan de rechterkant van de hal had je het kleinste kamertje, al zou je het niet direct zeggen. In de hal had je ook een trap, een hele brede. Op de bovenverdieping waren de slaapkamers van Wouter, Lukas, Lizzy, mama en papa gelegen. Jamie sliep op de kamer van mama en papa. Op die verdiep was er ook een logeerkamer en een “hobbyruimte”. Daar staat een piano, een gitaar, een viool en een enorme boekenkast. het verdiep daarboven was een hele grote zolder. Daar sliepen Iris en ik. Ik zuchtte diep en ging terug naar beneden. Mama had geroepen dat het eten klaar was. Ze had bloemkool gemaakt. Ik vind dat een van de lekkerste dingen op aarde, maar ik kreeg geen hap naar binnen. Iris vond het een geweldig idee om naar hier te verhuizen, Canada is altijd al haar droomland geweest. Lukas en Wouter vonden het ook niet erg dat we naar hier verhuisden. Wouter heeft het de dag voor we vertrokken uitgemaakt met zijn vriendin, waarom wil hij me niet zeggen. Lukas werd gepest op school, dus die vond het fantastisch om weg te gaan. Ik was hier precies de enige die niet naar hier wilde verhuizen.

Reageer (5)

  • Dreamcatcher

    Iris and ik hebben dezelfde droom.
    Ooit zal ik in het échte Canada wonen x').
    (hoewe mijn Canada stiekem véél beter is dan het echte :X).
    Maar genoeg daarover, en meer van dit:
    Ga verder!
    Dat eis ik!
    Ik zal je stalken als je het niet doet!
    En dan zal ik huilen!
    Ben je nou al verder gegaan?
    Wat zit je nou te lezen, je moet typen!!!!!

    :X

    1 decennium geleden
  • coloredwords

    Snél verder gaan héa schatteke _O_
    Ik heb trouwens belangrijk nieuws (A)

    1 decennium geleden
  • LostFlower

    desperate housewives!! :o <3
    mooii ^^

    1 decennium geleden
  • Boulevard

    Canada is dan ook gewoon zalig. Dus ik ben het helemaal met Iris eens.
    Maar mij moet je niet meer waarschuwen ik heb een abo, heel erg handig xD
    SnelVerder

    1 decennium geleden
  • Relinquish

    That's so.. Not Nice ! ö
    Tralalaa. [a]
    *Anouk lacht mij uit 0.0*
    Boembá :Y)
    Yaaaaaaaaaay ^^
    Okay, nu stop ik weer hè.
    Tralalaaaa.
    Ik heb wat vandaag ><
    Snel verderen jij <3 ;D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen