Foto bij Zayn Malik

Zonder iets te zeggen pakte ik Alexis bij haar hand en neem haar mee naar een wat afgelegen gedeelte van de bus. Ik kijk in haar mooie bruine ogen, die mij nieuwsgierig aankijken. ‘Niet zo mysterieus Malik’ zegt ze. Ik laat haar hand los en ga op de bank liggen. Alexis komt naast me liggen, als ik met mijn hand naast mij klop. Ik zucht diep. ‘Vanwaar die diepe zucht?’ vraagt Alexis. ‘Moe’ mompel ik, en ik gaap even. ‘Jij bent altijd moe babe’ zegt Alexis, en ik voel hoe ze me aankijkt. ‘Ga anders even slapen’ zegt ze zacht, terwijl ze tegen mij aankruipt en zachtjes begint te neuriën. Het lijkt wel een soort slaapliedje. En terwijl ik er naar luister voel ik mijn ogen steeds zwaarder worden en val ik in slaap.
‘Zayn’ hoor ik iemand fluisteren, en ik open even mijn ogen, om ze vervolgens weer dicht toen doen. Iemand schudt lichtjes aan mijn arm. Ik kreun vermoeid en doe met tegenzin weer mijn ogen weer open. Nu kijk ik recht in het gezicht van Alexis. Ik voel mijn hoofd bonken en grijp naar mijn hoofd. ‘Wat is er?’ vraagt Alexis bezorgt. ‘Hoofdpijn’ mompel ik. Voor ik het weet legt Alexis haar hand op mijn voorhoofd. ‘Niet warm’ mompelt ze. ‘Niet ook ziek worden hé’ zegt ze en ik glimlach zwak. Ze drukt een kus op mijn voorhoofd en staat op. ‘Ben zo terug’ zegt ze en ze loopt weg. Even betrap ik mezelf erop dat ik haar na staar. Ik draai me op mijn zij en doe de televisie aan die op het kastje staat. Verveeld kijk ik naar het beeld, maar ik kijk op als ik Alexis weer zie staan. Dit keer heeft ze twee mokken met een dampend goedje erin. ‘Thee’ zegt ze glimlachend. Ik ga rechtop zitten en Alexis geeft me een mok aan. Ze gaat weer naast me zitten en samen kijken we naar een domme serie op tv. Het is zo voorspelbaar, dat het grappig is. Ik neem een slok van mijn thee. Ik voel hoe het warme drankje daar mijn lichaam gaat en glimlach even. ‘Je krijgt kippenvel’ zegt Alexis. ‘Heb je het koud?’. Ik schudt mijn hoofd. ‘Ik geniet van het moment’ zeg ik. Alexis glimlacht en kruipt tegen me aan. Sommige mensen zouden denken dat we een stelletje zijn, maar dat zijn we niet. Alexis is mijn beste vriendin, en we zijn heel close. Dat kan toch?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen