Foto bij Hoofdstuk #3

Voor de mensen die niet weten wie ik ben; Ik ben Leonie van Dis, music addict. Twitter: @LeonieHvD

:D

Ik spring van de bank af en ren richting de trap naar boven, ik hoor nog meer gebons. Gelukkig heeft mijn moeder de deur opslot gedaan omdat ze verwacht had dat wij dat 's nachts wel zouden vergeten. Ik sta al halverwege de trap als ik Bjørgen mijn naam hoor roepen. 'Ja, wat is er?' roep ik terug terwijl ik langzaam de trap weer af loop. 'What's going on bro?' 'Ik heb geen idee Bjurg, ik weet alleen dat er iemand is die mij het liefst wil vernietigen,' zeg ik met een trillende stem. Het gebons is alweer gestopt, gelukkig. Maar ik heb het rare gevoel dat dit niet het einde van al dit is, er komt nog heel veel meer.
We hebben met z'n alle de film afgekeken, alleen heb ik niet echt kunnen ontspannen, ik had de hele tijd een heel raar gevoel in mijn maag. Angst, ja angst zo noemen we dat. Zenuwen voor wat er nog komen zal. De film is afgelopen, Jochem loopt naar de tv toe en zet hem uit. 'Owhh men.. Ik wil nog even feesten? Gaan jullie mee nog even naar de stad?' zegt Jochem vrolijk. Bjørgen en Rami knikken. Ik schut mijn hoofd, 'Ik ben moe Jok, ik heb een best rare dag achter de rug. Ik ga slapen,' Jochem geeft me een schouderklop, 'Snap ik hoor. Truste,' zegt hij en ze lopen met z'n alle via de voordeur het huis uit. Ik loop naar de keuken pak een glas uit de kast en vul deze met water, neem een paar slokken. En ga dan naar boven. Ik poets m'n tanden, trek m'n kleren uit en ga naar bed. Ik trek de koude deken over m'n lichaam. Ik heb de deur op een kiertje laten staan, gewoon omdat ik de boel niet meer vertrouw na vandaag. Eigenlijk heb ik nu een hele grote behoefte om Lincy te sms'en. Zij is het enige wat me kan opvrolijken nu, denk ik. Ik pak m'n Iphone van het nachtkastje waar ik hem had neergelegd. Ik typ snel een smsje naar haar: Hey Lincy, alles goed? Zin om een keer iets af te spreken? x Hinne. Ik hoop dat ze snel antwoord. Binnen een halve minuut trilt m'n Iphone, ik open het smsje: Hey Hinne, Met mij gaat het super. Klinkt leuk, morgen avond samen naar de film? x Lincy Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht, snel typ ik een smsje terug: Is goed, 19.00 uur bij de bioscoop. Zin om de Titanic, her te beleven in 3D? xx. Ik zucht, nou maar hopen dat ze dit niet verkeerd opvat. M'n telefoon trilt weer: Yeaah, lijkt me geweldig. Tot morgen! xx Ik antwoord snel: Tot morgen :) xx. Dan leg ik mijn mobiel weer weg en kruip ik weer onder mijn deken. De volgende ochtend word ik vroeg wakker omdat Jochem het leuk vind om stiekem 's nachts m'n wekker te zetten, dus om 7 uur al wakker op een zaterdag ochtend. Ik druk de wekker uit en stap m'n bed uit. Vannacht wonderbaarlijk genoeg heerlijk geslapen, gedroomd over een bepaald persoon die heel bijzonder is. Ik loop naar de badkamer, gooi een plens water in m'n gezicht en loop weer terug naar m'n kamer. Weetje, ik ga gewoon nu al douchen en aankleden enzo dan kan ik nog even naar Rod toe straks. Ik pak een handdoek en schone kleren en ga onder de douche staan. Het fijne aan douchen is dat je lekker mee kan zingen met muziek en heerlijk kunt ontspannen. Na het douchen ga ik naar beneden maak ik een ontbijtje voor mezelf, poets m'n tanden, doe m'n haar goed en pak m'n jas, doe schoenen aan en loop de deur uit. Ik sms m'n moeder dat ik naar Rod ben, stel je toch voor dat ze van Jochem heeft gehoord over die bedreigingen en denkt dat ze me zijn komen halen. Ik pak m'n fiets en fiets naar Roderick z'n huis toe. Onderweg kom ik nog niet veel mensen tegen, wel wat auto's maar wandelaars en fietsers zie ik bijna niet. Het is ook net half negen. Tot dat ik een zwart gekleden man/vrouw tussen de bosjes zie staan, hij/zij draagt een zonnebril en een hoed. Mijn hart begint te kloppen in m'n keel. Wie is dit en wat doet hij/zij daar? Ik fiets snel door maar als ik voorbij de bosjes ben hoor ik een gemene lach.

Reageer (4)

  • Lovecupcakes

    love it <3 !
    er zijn helaas weinig OSL verhalen
    snel verder! :D

    1 decennium geleden
  • AllTimeHigh

    En het is heel leuk om te horen dat jullie het leuk vinden om het te lezen. <3

    1 decennium geleden
  • AllTimeHigh

    Ik doe gewoon wat. Ik schrijf op wat er in me opkomt.. :)

    1 decennium geleden
  • oslxbelieber

    dit is echt freaky.. hoe kom je der op om het te schrijven.. hahaha

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen