Foto bij #4

Nieuw Hooofdstuk :)

Nee, dit is echt geen fijn gevoel. Ik fiets heel snel door, zet de lach uit m'n hoofd. Als ik bij Rod aangekomen ben, zet ik mijn fiets neer en loop naar de deur. Ik bel aan maar er doet niemand open. Ik loop terug naar m'n fiets, of die kerel slaapt nog of hij is er gewoon niet. Ik stap op m'n fiets en besluit naar de stad te fietsen. Muziekje op onderweg naar Hilversum Centrum, lekker meezingen met Time bomb van All Time Low. Als ik bij het pleintje waar de muziektent staat ben aan gekomen, zet ik m'n fiets tussen de andere fietsen, zet hem opslot en loop de winkelstraat in. Ik loop maar gewoon een beetje rond, ik ben niet echt in de stemming om nu te gaan winkelen of lol te hebben. Ik ga op een trap zitten ergens aan de rand van de stad, ik wil gewoon even nadenken. Dan komt er opeens iemand naast me zitten, ik kijk voorzichtig op om te kijken wie het is. Gelukkig, het is niet de man/vrouw in de zwarte kleren. Het is Lincy. Ze lacht verlegen. 'Hoi, hoe gaat het?' vraagt ze. 'Hey, met mij gaat het goed en met jou?' lieg ik. Maar nu zij naast me komt zitten voel ik me al wel stukken beter. 'Het gaat prima, ook al vroeg in de stad?' 'Ik kijk op m'n mobiel, 9.15. Ja dat is best vroeg. 'Ja, ik wou eigenlijk naar Rod toe maar die was niet thuis. Wat brengt jou zo vroeg in het centrum?' 'Eerlijk?' vraagt ze. 'Ja graag.' 'Ik wilde een nieuw jurkje gaan kopen voor vanavond, of is dat iets te tuttig?' ze kijkt me lachend aan. 'Nee, ik vind het leuk als een meisje zich mooi maakt voor een date,' ze bloost. 'Zou ik meegaan een jurkje uitkiezen, dan weet je zeker dat hij in de smaak valt?' vraag ik aan haar. Ze lacht en knikt,'Dat lijkt me heel leuk.' We staan allebei op en lopen richting de winkels. Lincy had een kleine voorkeur aan de H&M dus daar gingen we als eerst heen. Na een lange tijd door de winkel lopen en allerlei jurkjes te bekijken. Pak ik een donkerblauw jurkje uit een rek, het had een goude rits op de rug en een lengte tot net over de knieën. Lincy paste hem, en meaan wat stond het haar prachtig. Ik weet niet of het een goede keuze was maar ik liep op haar af en knuffelde haar. Gelukkig knuffelde ze terug. 'Dus, je vindt hem mooi?' vroeg ze toen we elkaar weer los hadden gelaten. 'Ja, prachtig. Ik zeg doen!' Ze moest lachen om m'n stem die ik opzette bij die laatste zin. Ze liep naar de kassa en kocht de jurk. We liepen de winkel uit, buiten scheen de zon en we besloten even wat te gaan drinken op een terrasje. Na dat we beide onze ijsthee ophadden en heel veel gelachen hebben, staan we op en ik betaal het drinken. We lopen het terrasje af. 'Ik moet gaan, het was leuk vandaag. Tot vanavond,' zegt Lincy en ze geeft me een knuffel. 'Tot vanavond,' fluister ik in haar oor. Dan lopen we beide een andere kant op. Als ik bij mijn fiets ben aangekomen kijk ik even op mijn mobiel hoe laat het is, want ik zou graag toch nog even bij Rod langs gaan. Hmm, al vier uur, niet normaal hoe snel de tijd gaat als je het leuk hebt. Dan wordt ik gebeld, onbekend. Ik neem op, 'Hoi met Hinne' Ik hoor een raar krakend geluid. 'Hallo, Hinne. Je weet niet wie ik ben, als je dat wil weten kom dan naar het oude vakantiepark aan de zijkant van Hilversum. Daar zal ik me voorstellen en je vertellen waarom ik je gebeld heb. Kom je niet dan zoek ik je op en dat wil je niet, geloof me.' Dan wordt er opgehangen. Ik stap op m'n fiets en zonder erbij na te denken fiets ik naar het oude vakantiepark aan de zijkant van Hilversum. Eenmaal daar aangekomen, zie ik geen auto ofzo staan, dit vakantiepark is zo verlaten, hier komt nooit iemand. Ik zet m'n fiets tegen de buitenkant van het hek dat rondom de parkeerplaats staat, het hek naar de parkeerplaats staat open. Het is waarschijnlijk een keer opengebroken door een stel jongeren. Ik loop de parkeerplaats op en kijk zenuwachtig om me heen. Dan komt er een smsje binnen, van een onbekend nummer. Ik open het; Ik zie je, jij mij niet. Kom naar het rechter gebouw, het blauwe gebouw. Ik stop m'n mobiel weer in m'n zak en loop naar het blauwe gebouw toe. Als ik er aangekomen ben, duw ik voorzichtig de kapotte deur open. Hij piept heel erg. Er hangt hier een rare lucht. Dan zie ik op een deur 'ZWEMBAD' staan. De rare lucht is dus waarschijnlijk een oude gloor lucht. Ik duw die deur open, voor me zie ik een groot wedstrijdbad en aan de andere kant een recreatiebad. Ik hoor een piepend geluid. Dan opeens wordt ik van achter vast gegrepen. 'Hinne, leuk dat je gekomen bent. We kunnen dit heel snel afhandelen. Ik wil je dood hebben, jou arrogante gedrag, ik ben er helemaal klaar mee. Je denkt dat je heel wat bent omdat je in een bandje zit hè.' Ik tril helemaal. 'Zeg wat lul!' schreeuwt de man en gooit me op de grond. M'n hoofd klopt. Ik grijp naar m'n hoofd maar voel iets, ik kijk naar m'n hand die onder het bloed zit. 'Whahahahaha!' de man lacht. 'Waarom doe je dit?' vraag ik. 'Stomme sukkel dat je bent. Ik ben helemaal klaar met jou, al die meisjes die achter jou aanzitten, ik vind het gewoon zielig! Het moet afgelopen zijn.' Hij bint mijn armen aan elkaar vast en duwt me het water in. Ik zink naar de bodem.

Reageer (3)

  • BoogieBearrr

    Dus euh ik wil eigenlijk wel weten wat er veder gebeurd
    Dus tja euhm je mag dus best veder schrijven
    Want tja eigenlijk heb ik daar dus niet egt een Probleem mee
    Dus je zou me eigenlijk euh ja hoe moet ik dit zeggen?
    Je zou me erg blij maken als je een nieuw hoofdstukje online zet
    Duseee ga je weer please??
    ANDERS STUUR IK ELMO OP JE AF!!!!!
    (A)
    X-BB

    1 decennium geleden
  • Heartstrings

    hij is ook wel stom dat ie daar heen ging.
    domme Hinne.
    straks ga je dood.
    zeg wat lul
    xxxx

    1 decennium geleden
  • oslxbelieber

    hahaha zul je zien is het Rod xd. die was niet thuis ja.
    oke nee ik zei niks.
    je schrijft echt leuk Leonie (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen