Foto bij Wat voorafging - De 76e Hongerspelen

Hope you like it!

De opstand was geslaagd, en het was tijd voor de laatste Hongerspelen: 24 capitoolkinderen zouden het tegen elkaar opnemen in de arena, slechts één zou winnen. Katniss had Effie Prul ingeschakeld om de loting te doen, de enige begeleidster die nog leefde. Zelf had Katniss de spelen willen tegenhouden nadat ze ontdekte dat Coin verantwoordelijk was voor de dood van Prim, maar ondanks het feit dat zij als de voorlopige leidster van Panem werd gezien was dat niet gelukt.

Effie had net de naam van het zevende meisje getrokken, tot Katniss’ grote teleurstelling al de tweede twaalfjarige. En dan moesten ze nog aan de jongens beginnen!
“Nee!”, schreeuwde een ouder meisje. “Niet mijn zusje! Ik bied me aan! Ik bied me aan als vrijwilliger!”
“Nu nog niet”, kwam Katniss tussenbeide. “Vrijwilligers mogen zich straks aanbieden, anders wordt het te hectisch.” Ze wenkte de vredesbewakers om het jonge meisje op het podium te brengen. Zelf had ze liever de vrijwilligster toegestaan, maar daar waren nu eenmaal strenge afspraken om gemaakt.

***


“Zijn er vrijwilligers?”, vroeg Katniss, toen alle tributen, zowel jongens als meisjes, op het podium stonden. Gelukkig was het bij die twee twaalfjarige meisjes gebleven, de rest was ouder. Maar helaas, de zus die zich had willen aanbieden als vrijwilliger was zelf ook getrokken. Katniss verwachtte niet dat er iemand zou reageren, maar desondanks stak een van de meisjes haar hand op en werd door de vredesbewakers naar het podium geleid.
“Ik wil haar vervangen”, zei ze, en ze wees op het twaalfjarige meisje dat als eerste getrokken was. Katniss was ergens verbaasd over die keuze, ze had erop gerekend dat het meisje wiens zus zich had willen aanbieden zou vervangen worden.
In plaats van bij de andere tributen te gaan staan, liep de vrijwilligster nu recht naar Katniss.
“Hoe heet je?”, vroeg Katniss vriendelijk.
“Ik ben Adriënne Snow, 17 jaar oud”, zei ze kalm.
“Familie van…”, Katniss was verbaasd.
“Zijn kleindochter.”
“Ken je dat meisje goed?”
“Nee, maar ik vind niet dat twaalfjarigen mogen meedoen aan de Spelen.”
“Dapper van je. Ga maar bij de andere tributen staan.”
“Ik zou graag nog even iets zeggen”, was Adriënnes antwoord. Katniss knikte verbaasd dat dat kon.

Reageer (5)

  • Deviating

    Ik zat echt zovan wow! wat? nee!!! Toen ik zag 'de dood van Prim' awww :(

    1 decennium geleden
  • Lypophrenia

    leuk!!

    1 decennium geleden
  • Eef95

    snel verder!

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    leuk xD
    (K)(K)(K)

    1 decennium geleden
  • Teal

    Door(flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen